Avatar billede kjeldaage Novice
31. maj 2015 - 19:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Se gmails i Office Outlook 2010

Hvordan konfigurerer jeg Office Outlook 2010 til at vise gmails ?
(HP ProBook 4510s med fuldt opdateret Windows 8.1)
Når ved at give min mailadresse (xxxxxx@gmail.com)i Office Outlook 2010 forsøger at få Outlook til at hente og konfigurere automatisk, får jeg meldingen: "Der er ingen tilgængelige krypterede forbindelser til din mailserver. Klik på næste for at bruge en ukrypteret forbindelse".
Det hjælper imidlertid ikke at prøve dette - ingen forbindelse...
Jeg har manuelt prøvet disse indstillinger: server til indgående post: pop.gmail.com og server til udgående post: SMTP.gail.com. Derefter adskillige indstiller af porte, krypteringer etc., men intet kan skaffe forbindelse, så gmail kan videresende mails til Office Outlook 2010.
Det kan tilføjes, at jeg på en ældre stationær computer med Win 8.1 og her Office 2007 heller ikke kan få tingene til at lykkes - OG at det tidligere på begge computere har fungeret problemløst, at lade Outlook selv konfigurere!

Løsningsforslag er meget velkomne !
MVH Kjeld
Avatar billede leif Seniormester
31. maj 2015 - 19:33 #1
Avatar billede leif Seniormester
31. maj 2015 - 19:35 #2
Avatar billede leif Seniormester
31. maj 2015 - 19:37 #3
Og vil anbefale dig at bruge IMAP og ikke POP så du altid har adgang til samme mails og ikkehenter dem ned og sletter dem på serveren bagefter.
Avatar billede kjeldaage Novice
31. maj 2015 - 21:47 #4
Alt i de tre svar fra Leif er gennemprøvet (også med IMAP). Det kan det desværre ikke løse problemet.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. maj 2015 - 22:43 #5
Hent og kør Essentiel 2012 installer den nyeste ive mail og Outlook Connector pakke når du i Livemail har oprettet din konto så åbn Office Outlook og ssig ja til at oprette Outlook Connector
indtast de samme data som  i Live mail og genstart Outlook
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-live/essentials
Avatar billede kjeldaage Novice
01. juni 2015 - 13:59 #6
Jeg har Essential, Connector og Hotmail og har prøvet at indtaste Hotmails data i Office 2010 Outlook, men det virker desværre heller ikke. - Gmail som sådan virker som den skal og det gør Hotmail også, men Office 2010 Outlook kan ikke komme i forbindelse med Gmail serveren uanset om jeg prøver med POP eller IMAP. Desværre !
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juni 2015 - 17:02 #7
Har du prøvet denne vej??
http://gratisupload.dk/f/8rzzy3i6h9/
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juni 2015 - 17:10 #8
Avatar billede kjeldaage Novice
01. juni 2015 - 21:47 #9
Båndet foroven i min Office Outlook 2010 er helt anderledes end det viste i http://gratisupload.dk/f/8rzzy3i6h9/ . Connector ER installeret, men vises ikke i båndet. Hvordan kan den hentes op i båndet ?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juni 2015 - 00:13 #10
ej det var for at vise princippet Jeg kommer i nørheden af både en 2007 og 2010 i morgen hvor jeg har installeret Connector
Jeg ved ikke om det er nødvendig men jeg sætter altid live op først
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juni 2015 - 10:02 #11
Her har jeg i dag installeret Connector i Office 2010
http://gratisupload.dk/f/8s0sskz3si/
Anden mulighed for oprettelse
http://gratisupload.dk/f/8s0tcy0uk9/
Avatar billede kjeldaage Novice
02. juni 2015 - 13:34 #12
Har nu prøvet at installere Office 2013, men resultatet er det samme hver gang også med dette program. Der kan ikke fås forbindelse til serveren hos gmail. Det kan også ses af meddelelsen nedenfor. Jeg har prøvet på tre forskellige PC nu, med hhv. Office 2007, Office 2010 og nu senest Office 2013.

Det mærkelige er, at selve gmail-kontoen fungerer fint, den kan både sende og modtage.

Jeg har prøvet virkelig mange manuelle indstillinger, men ved dog ikke, hvor jeg finder de helt korrekte indstillinger for servere og porte for gmail. Jeg har mest prøvet med imap.gmail.com og SMTP.gmail.com og så mange forskellige porte og indstillinger for kryptering (SPA, SSL, TLS). Hvor findes de helt korrekte data i gmail ?

Opgaven 'Synkroniserer mapper, der abonneres på, for kjeldaages@gmail.com.' rapporterede en fejl (0x800CCC0E) : 'Mapper, der abonneres på, kan ikke synkroniseres for kjeldaages@gmail.com. Fejl! Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren. Hvis du bliver ved med at få denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juni 2015 - 14:47 #13
Har du sat den op til at køre i Windows live mail først ???

https://www.youtube.com/watch?v=V4vHfb-RKBI
Avatar billede kjeldaage Novice
03. juni 2015 - 20:44 #14
Ja den er først sat op med Hotmail.com, men der kan stadig ikke oprettes forbindelse til en server, selvom "alt" er prøvet.
Jeg har nu brugt alt for meget tid på sagen og har besluttet at købe en ny bærbar med WIN 10 efter 29. juli, installere Office på den og så se, om det kan lykkes. MANGE TAK FOR DIT ENGAGEMENT I SAGEN !  VH Kjeld