Avatar billede Sjonne99 Nybegynder
03. juni 2015 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ligge sammen på tværs af ark

Hej har lige brug for lidt hjælp med et problem.

Jeg vil gerne ligge alle L3 sammen med alle L24 i alle arkene, i en celle i "ark5".Bortset fra L3 og L24 i et ark, lad os kalde det Ark3, mit problem er at hvis der bliver oprettet et nyt ark skal det nye arks L3 og L24 osv. også regnes med, automatisk. Håber der er nogen der har noget VBA der kan hjælpe.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. juni 2015 - 09:28 #1
Avatar billede Sjonne99 Nybegynder
04. juni 2015 - 09:52 #2
Ja det er egentlig præcis det jeg leder efter, men når jeg smider formlen ind i mit Excel ark og trykker enter åbner den et vindue, hvor jeg skal finde filer på mit drev. Lukker jeg den ned står der blot NAVN? tilbage i cellen.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. juni 2015 - 10:44 #3
Du skal have de formler med over der står i Name Manager. Hvis du bruger dansk Excel så hedder de:

wsList: =INDEKS(wsNames;;)

wsNames: =HØJRE(HENT.PROJEKTMAPPE(1);LÆNGDE(HENT.PROJEKTMAPPE(1))-FIND("]";HENT.PROJEKTMAPPE(1)))

Jeg tør ikke helt udelukke at det kan give problemer i en dansk sprogversion af Excel. Det fungerer fint i min engelsksprogede.

Hvis du ikke kan få det til at virke, kan du eventuelt gå en anden vej. Det kræver at du kan leve med at indsætte et ekstra ark, kaldet for eksempel "Last" som skal være blank, og at alle nye ark der sættes ind skal komme før "LasT".
Avatar billede Sjonne99 Nybegynder
04. juni 2015 - 11:28 #4
Amen hvor lækkert, nu fungerer det, skulle selvfølgelig lige have dem navngivet.

Smid et svar så du kan få nogle point :)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. juni 2015 - 12:15 #5
OK.
04. juni 2015 - 13:57 #6
Eller måske bare dette princip:
=SUM('Ark1:Ark5'!L3)+SUM('Ark1:Ark5'!L24)