Avatar billede detziaw Nybegynder
23. juni 2015 - 00:48 Der er 1 kommentar

Hvordan ville du opbygge denne webapp?

Hej eksperter

Jeg skal til at have udviklet en webapp, men jeg er ikke 100 % sikker på, hvordan jeg får den mest optimale struktur.

Webappen er et spørgsmål-og-svar værktøj, som navnet antyder består af spørgsmål og svar. Det kommer til at fungere sådan, at X antal brugere opretter hver deres spørgsmål-og-svar side. De får så hver et unikt link, og kan derved sende brugere ind på hver deres respektive sider.

Jeg vil gerne undgå, at de besøgende ikke skal/kan oprette bruger, men at de skal skrive mail, navn, lokation osv. ind hver gang. Der skal dog være mulighed for at gemme informationerne baseret på den indtastede e-mail, og være i stand til en anden dag at kunne hente informationerne igen.

Mit spørgsmål til jer er følgende:

Hvordan opbygger jeg en sådan app mest optimalt? Jeg forestiller mig, at brugernes informationer bliver lagt i sessions, men er det den bedste løsning? Jeg ved ikke, om det er relevant, men er det en god løsning, hvis antallet af brugere online er 500? 1.000? 10.000?

Alle spørgsmål-og-svar skal opdateres direkte på siden i intervaller uden at opdatere selve siden. Er det rigtigt forstået, at jeg udfra ovenstående informationer kun skal bruge javascript og jQuery f.eks. og er jeg bedst tjent med det?

Jeg håber at nogle af jer kan gøre mig klogere, så jeg fra starten danner den bedste struktur.

Hvis der er nogle spørgsmål, eller jeg ikke har givet informationer nok så sig endelig til.

Med venlig hilsen

Martin
Avatar billede keysersoze Guru
23. juni 2015 - 10:07 #1
Du når ikke langt med sessions alene - de er jo unikke pr bruger og dør sammen med brugeren, så som jeg forstår det du skriver undgår du ikke at gemme det i en database.

Hvis data skal opdateres på siden uden reload er du rigtig nok ude i noget asynkront JavaScript - det kunne fx gøres med signalr (hvis du benytter .NET.) for at få det realtime eller almindelig AJAX hvis det bare er i intervaller.