Avatar billede kimeast Juniormester
26. juni 2015 - 16:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dual problemer

Hej alle.
Har en MEDION stationær. Og MEDION er vist noget specielt.
I deres boot kan man vælge WIN8, som den er solgt med, installeret, eller WIN7, som man så ikke kan vælge, da den jo er med WIN 8. -

Så ville jeg så gerne have WIN7 OGSÅ, på samme maskine. Det kan ikke lade sig gøre, siger de der MEDION , noget med EFI og andet gejl, der spærrer for alt.

Men har hørt, at man godt kan alligevel, men så er det bare hvordan??
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juni 2015 - 18:24 #1
Hvilken Medion ? Hvis det er en af dem med plads til 2 Harddiske Ville det være den optimale løsning
Hvis de er med kun en HDD så skal det ældste windows installeres ført
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2015 - 18:28 #2
den ældste win skal på først - og du skal have en alm win8 til bagefter.
1) ryd hele disken, og læg win7 ind
2) læg win8 ind på en (oprettet) partition
så vil du få en bootmenu og kan vælge.

Alternativt (mit valg), så kan du bare lade den være på win8, og køre win7 ind på en virtualbox maskine. Så kan de dele data og køre samtidig. Win7 dog langsommere, da det er en virtuel pc, og ikke har de fulde hardware-kræfter. https://www.virtualbox.org/
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2015 - 21:58 #3
Avatar billede kimeast Juniormester
07. juli 2015 - 21:48 #4
Gav op.
Da jeg har to maskiner, bruger jeg stadig 2 maskiner, den ene med 7, den anden med 8.1