Avatar billede trav4u2 Novice
28. juni 2015 - 21:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 - Brugerprofil ikke logget på

På en Asus Ultabook er jeg løbet ind i et problem.

Efter opstart kommer jeg til konto-billedet, men når jeg klikker på det får jeg:
"Tjenesten Brugerprofil blev ikke logget på.
Brugerprofilen kan ikke indlæses"

Den eneste mulighed er at genstarte maskinen - Med samme resultat.

Hvis jeg forsøger mig med Fejlsikret tilstand bliver jeg logget på med computerens standardprofil for systemet.

Er der nogen der kan hjælpe mig her?
Avatar billede kurtba Ekspert
28. juni 2015 - 21:39 #1
Kan du ikke lave en systemgendannelse, når du er startet i fejlsikret? Det burde løse problemet.
Ellers har MS lavet en vejledning her
https://support.microsoft.com/en-us/kb/947215/da
det er godt nok til win7, men kan måske også bruges til win 8.
Avatar billede trav4u2 Novice
28. juni 2015 - 22:58 #2
Hej kurtba.

Tak for tilbagemeldingen.
Delvom der er en ok hurtig maskine, tager det alligevel en jetjager at komme forbi Microsoft's "Hej ... Mens vi gør ting klar ... OSV"; så hvis jeg er lidt langsom med respons, véd du hvorfor.

Jeg har forsøgt mig med Fixit, men den virker ikke i Fejlsikker tilstand.
Det seneste genoprettelsespunkt gav heller ikke noget resultat; så nu tager jeg et tidligere, og virker det ikke forsøger jeg mig med at slette profilen (efter at have taget et backup af både profil og systemdatabase)

Hvis du har andre ideer så sig endelig til.

Foreløbig tak.
Avatar billede kurtba Ekspert
29. juni 2015 - 00:04 #3
Hvis du ender med at slette profilen, så husk forinden at få taget kopi af de data, der ligger under profilen. Når du sletter profilen, sletter du også data (dokumenter, billeder osv)
Det står under linket til ms, hvorledes man kan sikre data under en ødelagt profil.
Avatar billede trav4u2 Novice
29. juni 2015 - 12:07 #4
Hej kurtba.

Super! Det virkede; så hvis du lægger et svar sender jeg de 200 til dig.

Efterfølgende er jeg desværre løbet ind i et nyt problem så hvis du har tid og lyst til at hjælpe mig med det vil jeg oprette et nyt spørgsmål med 200 point til dig.

For at sikre at jeg kunne vende tilbage til status, installerede jeg disk image programmet AOMEI Backupper, men trods gode anmeldelser ser det ud til at programmet er inkompatibelt med PC'en.

Når jeg booter får jeg en "Ukendt hard fejl" på explorer.exe hvorefter Comodo finder fejlen dog uden at kunne rette den. Jeg ende med at boote til en sort skærm uden ikoner eller andet.

Anbefalingen fra MS er her: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-performance/explorerexe-system-warning-dialog-with-unknown/4c0be311-c9d5-46e7-b352-c8656f5c0226

Normalt ville jeg boote til fejlsikker tilstand fra Windows vha. msconfig eller fra kontobilledet vha. shift + genstart, men jeg når slet ikke ind til Windows og skærmen med kontobilledet forsvinder så hurtigt at jeg ikke kan nå at klikke på luk/genstart nede i h. hjørne.

Har du et forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede trav4u2 Novice
29. juni 2015 - 14:13 #5
Ok. Nu er jeg kommet ind i fejlsikret (F9 i stedet for F8) hrmmm.
Så jeg skal nok til turen med brugerkonti igen, igen.

Jeg giver en tilbagemelding om status senere, men vil du lægge et svar og tusinde tak for hjælpen!
Avatar billede kurtba Ekspert
29. juni 2015 - 19:55 #6
Fint.
Avatar billede trav4u2 Novice
29. juni 2015 - 21:37 #7
Status: Booter på under 20 sek. Og lukker på 5 ;)

Super, at du havde tid til at hjælpe.