Avatar billede biance Nybegynder
05. juli 2015 - 17:44 Der er 1 kommentar

Wordbrevpapir/PDF oprindelig oprettelses-/redigeringstidspunkt

Ved du eller kender du nogen som sælger ydelsen at "se/finde" de oprindelig oprettelses-/redigeringstidspunkter et Word dokumentet havde, da det blev omdannet til et pdf dokument før filen blev vedhæftet en mail.

Når man laver et almindeligt Word dokument, kan du gå ind og se, hvornår det er oprettet, redigeret osv. De fleste bruger dog, hvis de skal sende et vigtigt brev at lave dokumentet i Word brevpapir, og gemme det som pdf, således at modtageren ikke kan ændre i dokumentet.

Når man efterfølgende vedhæfter filen en mail og modtageren downloader filen, gives filen umiddelbart down-loadnings tidspunktet for modtageren, som oprettet og sidst redigeret, dvs. samme tidspunkt.

Jeg vil gerne finde ud af, hvornår afsenderen oprindeligt har oprettet og senest redigeret Word-dokumentet før det blev en fil.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. juli 2015 - 15:01 #1
Dette er ikke et direkte svar på dit spørgsmål men information, som måske kan være til nytte.

Jeg kender ikke din begrundelse for at forsøge at skaffe den efterlyste information, men selv om det måtte være muligt, skal du være opmærksom på, at de statistiske data, du kan se i et Word-dokument om oprettelse, datoer, senest gemt osv. ikke nødvendigvis er brugbare - de kan i hvert tilfælde ikke bruges som sikker dokumentation.

Se artiklen "Hvor lang tid har der været brugt på et Word-dokument? - eksempler på, hvorfor du ikke skal sætte din lid til de statistik-data, du kan aflæse", http://www.thedoctools.com/wordtips/word-eksempler-paa-hvorfor-du-ikke-skal-saette-din-lid-til-statistik-data/