Avatar billede ccc38941 Nybegynder
13. juli 2015 - 17:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Windows 10

kører windows 10 windows, 8 driver ?

min pc er en " HP Pavilion HPE h8-1219eo desktop pc " kan den driver messigt kører windows 10
Avatar billede Skifter24 Praktikant
13. juli 2015 - 17:26 #1
Hvis det er denne maskine http://support.hp.com/in-en/document/c03414426
Så ORK ja! :)
Win 10 kræver faktisk ikke så meget for at kunne køre. Se specs her: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-faq-system-requirements-pc

Hvis du har et lille flag i din proces linje, Så kan du via den, "Checke om din pc kan tåle win10". Se mere her:
http://www.groovypost.com/howto/check-computer-runs-windows-10/
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
13. juli 2015 - 17:32 #2
har jeg men er bange for at den mangle driver
Avatar billede Skifter24 Praktikant
13. juli 2015 - 18:11 #3
Hvorfor?
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
13. juli 2015 - 19:09 #4
det er da surt hvis der fx ikke er driver til HDD controlerne
Avatar billede Skifter24 Praktikant
14. juli 2015 - 00:14 #5
Tjaa. Men jeg er ret sikker på at hp og Microsoft har styr på deres del. :)
Hvis du vil være helt sikker på at ALT kan blive gendannet til det du kender nu.
Så kan du oprette et gendannelses punkt. Plus at du kan sætte din OneDrive op til at synkronisere med din musik, dokumenter og billeder mappe,.,...
i Windows 8 (8.1) skal du holde Windows knappen nede på dit tastatur, mens du trykker på s så kommer der et søgefelt frem hvor du kan skrive opret (i win7 er det bare i menuen du skriver opret). "Så kommer opret et gendannelses punkt" frem. Hvorefter du kan trykke "opret" og kalde punktet det du vil.
Eks.
win8 alt virker.
Nu kan du finde dit punkt ved at trykke på "systemgendannelse" lidt længere oppe. når du har trykket på den. Så kommer 2 valgmuligheder frem. Anbefalet gendannelse og Vælg andet gendannelsespunkt. Her trykker du "vælg andet gendannelsespunkt". Og så skulle den gerne ligge der..
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2015 - 07:49 #6
ja men så læs da lige igen de herrer

har han grund til at være bekymret --- ja da

win 10 er bagud kompatibel - d.v.s at den skal have alle drivere til et vist tidspunkt
hvorfor skriver de ikke at deres supersystem altså bare ikke kan køre på en ACER 5738g for der mangler den en driver
den bliver ikke lavet det ved jeg
nu er det jo svært at skifte noget på en bærbar

selvfølgelig skal du være bekymret for de er ikke helt ærlige derude i Hellerup
den mening du bare ikke får er den skjulte dagsorden (du kan købe en ny pc)

men der er et anden vej du kan gå hvis du kun skal bruge den til internet og skrivning

hent og bruge ZORIN linux der fuldstændig ligner og virker som windows
den er gratis

http://zorin-os.com/free.html

selv gamle maskiner kan køre 64 bit
de skal nok være over 6 år

zorin os core 9

de laver sågar en der kan spilles på også men den koster 9.99 dollar
sikke et pris alternativ microsoft

den hedder zorin core 9 ultimate

desværre tvinges vi til at gå over til mere eller mindre tvivlsomme systemer microsoft igennem livet har lavet
ja det er jo godt nok men deres måde at overlegent behandle dem på er altså ikke min kop te

deres styresystemer er ALTID bare ikke helt færdige og hvorfor er de ikke det

mange af dem har været intetn mindre end ustabile og direkte dårlige
så skal han være bekymret ja da
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. juli 2015 - 08:39 #7
så hvis jeg laver prations backup af c:\ og genopretsle parationen og smider på min 4tb nas ??

kører ikke windows 8/8.1 kører windows 7 home premium.

har købt todo backup
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2015 - 09:05 #8
jeg er ikke vidende om man kan gå tilbage til win 7 når man har opdateret
det tror jeg ikke - det er nok det man kalder en ommer altså forfra

da jeg for et stykke tid siden prøvede win 10 prewiev kunne man ikke
men det er da muligt at de dygtige folk derude i Hellerup har ændret mening for det gør de ligesom de får nye Chefer
husk på du er til for dem og ikke omvendt
du er kun et nødvendigt onde
hvorfor de har den holdning fortæller jo lidt om dem - penge-penge og så penge

efterhånden har de fået lavet så mangle gamle systemer så de er ved at miste overblikket

hvad må man så gøre jo lave et der er gratis
nej hvor er de flinke

hvor længe tror i de er det

m.v.h
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. juli 2015 - 09:18 #9
hvad går jeg så hvis min ?? 7 år gammel pc ikke kan kører windows 10 jeg mener hvis den fx mangler driver ?
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2015 - 09:22 #10
selv journalisterender skulle være på forkant med it ved ikke noget men dog lidt

http://www.computerworld.dk/art/234347/skal-skal-ikke-saadan-bliver-du-klar-til-windows-10

jeg har mange spørgsmål ligesom alle andre men hver gang der kommer nye systemer er det de samme ting der altid mangler
cleaner
auto driver update - virker aldrig
update - laver en hulens masse fejl
det indbyggede virus system har jeg ikke brug for

tro mig det bliver nok ikke bedre denne gang men lad os nu se

m.v.h
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. juli 2015 - 09:44 #11
jeg er selv en der ved en del om pc, og noget af det sidste jeg ville er at så med en hardware enhed fx tråløst netkort eller netkorted stå uden driver
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. juli 2015 - 10:17 #12
jeg laver nogle friske back-up nu og smider op min nas og håber på at alt virker som det skal
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2015 - 10:20 #13
da vi havde win xp inde lavede de en fil man kunne teste om man kunne køre win 7
det gider de ikke engang mere

man gå igang for at finde ud af maskinen mangler en eller anden driver
sådan er det

win 10 driveren til dit og dat er sikkert slet ikke på plads - sådan har det altid været med microsoft

men hvis du aldrig spiller spil på maskinen så gå over til zorin linux der installere fuldstændig som windows og der ER trådløs internet og lyd på
der er sågar skriveprogram og regneprogram med hvis du sætter hak i det under instal

https://www.youtube.com/watch?v=QK3OZDvxUlM

det gøres sådan her

https://www.youtube.com/watch?v=x0yoMDEKYzk

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2015 - 10:23 #14
du behøver ikke gøre som i videoen

du kan lade den gøre det auto

det her er bare ment som et alternativ mulighed
hvis windows fejler for dig

m.v.h
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. juli 2015 - 11:05 #15
jeg bruger bla dropbox og steam og spiller wow
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. juli 2015 - 11:10 #16
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. juli 2015 - 16:25 #17
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. juli 2015 - 17:00 #18
første to der skriver noget som svar får 30 poing
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2015 - 22:07 #19
Dit valg hvem du vil give dem til ok
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
14. juli 2015 - 22:17 #20
Once the final version of Windows 10 is released, it will contain a wider selection of hardware drivers. Likewise, software will be updated to work with the new OS and make use of its novel features. Meanwhile, Windows 8 drivers and software should work fine on Windows 10 TP.
Avatar billede Skifter24 Praktikant
21. juli 2015 - 17:53 #21