Avatar billede thornvig Praktikant
21. juli 2015 - 14:30 Der er 6 kommentarer

USB porte døde...

Mine USB 2.0 porte er "døde" og reagerer ikke på tilslutninger.
Der er også USB 3.0 porte , men jeg har ikke 3.0 enheder så jeg kan teste om de også er døde.

Alle derivere mappen i enhedshåndtering> USB controlere står som OK. Men i mappen Andre enheder lå en driver USB Root Hub (xHIC) som som er markeret med en kode 28 fejl.

Den har jeg fjernet i håb om at systemet ville geninstallere den ved reeboot. Det sket ikke.
Jeg har på råd fra Microsoft også forsøg at fjerne alle USB drivere fra mappen USB controler og reeboote. Men driverne geninstallaleres kort efter at de er slettet.

Jeg har win 8.1 pro på en Samsung tablet. Samsung råder til en total geninstalation, men det er rimelig problematisk da jeg ikke kan bruge USB portene til flytte data, der skal gemmes.

Jeg har et screndump af enhedshåndtering, men har ikke lige se hvordan det inkluderes her.

Så noget på spanden og håber på hjælpende hånd.
Bh Peter
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. juli 2015 - 14:58 #1
usb3 porte er bagudkompatible og kørerogså usb2 og oftest også usb1.1
Avatar billede thornvig Praktikant
22. juli 2015 - 10:10 #2
Tak for oplysningen Kurt. Men det vækker næppe de døde USB porte til live?
Avatar billede Xenu Juniormester
22. juli 2015 - 21:57 #3
Prøv denne, så har du lidt mere styr på dine USB drivere:

USBDeview v1.81
Copyright (c) 2006 - 2010 Nir Sofer
Web Site: http://www.nirsoft.net

Description
===========

USBDeview is a small utility that lists all USB devices that currently
connected to your computer, as well as all USB devices that you
previously used.
For each USB device, exteneded information is displayed: Device
name/description, device type, serial number (for mass storage devices),
the date/time that device was added, VendorID, ProductID, and more...
USBDeview also allows you to uninstall USB devices that you previously
used, and disconnect USB devices that are currently connected to your
computer.
Avatar billede Xenu Juniormester
22. juli 2015 - 22:01 #4
Avatar billede thornvig Praktikant
04. oktober 2015 - 23:18 #5
Opdaterede Win 8.1 til Win 10 Det fik mine USB porte til at køre igen.
Avatar billede thornvig Praktikant
03. december 2015 - 08:43 #6
Problemet forsvandt da jeg opgaderede til Windows 10.