Avatar billede lailara Novice
06. august 2015 - 20:39 Der er 6 kommentarer

Wordpress - hjemmeside

Jeg er ved at klargøre min hjemmeside i wordpress.
Jeg vil gerne tilpasse skriftstørrelse og linjeafstand, så alt bliver læsevenligt, men hvordan gør jeg?
Det skal lige siges, at jeg er helt nybegynder i forhold til at lave hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2015 - 07:32 #1
Hej lailara

Det kan gøre på flere forskellige måder.
Først og fremmest kommer det an på hvilken theme du har installeret på dit wordpress installation. Nogle themes har netop sådan nogle valgmuligheder så du ikke behøver at ind og rode med koden. Kom med en url til din hjemmeside, så kan det være vi hurtigt kan finde ud af det.

Den anden måde er at du ska ind og rode i css filen. Som kan forvolde lidt problemer hvis du ikke har forstand på det.
1. Log ind i backend, ved at skrive url/wp-admin
2. Ude i venstre side finde du "udseende" tryk på den
3. Derefter trykker du på "Editor"
4. Her vil du kunne se en masse skrift. Den åbner automatisk css filen som du skal bruge, her finde du frem til koderne du skal bruge og retter i dem som du ønsker.

Igen, hvis det er du ikke har forstand på det, så enten hyr en der kan gøre dette for dig, eller også skal du læse en del tutorialt for at kunne klare det selv.

Held og lykke med projektet.
Avatar billede lailara Novice
09. august 2015 - 12:41 #2
Tusind tak for svaret :)
Hjemmesiden hedder:
www.ordsprogogtalemaader.wordpress.com
Avatar billede Ramul86 Nybegynder
12. august 2015 - 16:44 #3
Det kommer an på så mange ting.. hvis du har et theme installeret, så kan det være den har en speciel editor, hvor du nemt kan fikse det. Der findes også en del plugins til Wordpress der kan forbedre din visual editor, så det er nemmere at skrive blog posts. Anbefaler dog du skaffer et rigtigt domæne med .dk i stedet for .wordpress.com

Du kan også finde tonsvis af gode tutorials på youtube om Wordpress :)

Mvh Rasmus fra http://www.el-ciga.dk
Avatar billede lailara Novice
12. august 2015 - 20:34 #4
Tusind tak for svaret 😊
I mellemtiden er jeg nået frem til det, som du netop skriver - nemlig, at jeg skal se at få mit eget domænenavn.
Jeg kan forstå af, hvad jeg har fundet på nettet, at det kan være årsagen til, at jeg ikke kan installere plugin.
Avatar billede arne123 Novice
18. august 2015 - 08:42 #5
Hvilket theme bruger du, i nogle theme kan man ændre det direkte i theme options, og andre skal du enten programmere det selv, eller bruge et plugin :)
Avatar billede lailara Novice
21. august 2015 - 09:51 #6
Har installeret et plugin :)