Avatar billede erikzen Nybegynder
18. august 2015 - 09:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Macro indsætter filnavnet i en celle

Hej

Jeg har brug for at en macro kan indsætte filnavnet i en bestemt celle. Ved nogle hvordan man gør det?

eksempel:

filen hedder "regneark.xlsm"
i feltet A2 vil jeg gerne indsætte navnet "regneark" når en macro køres

Mvh Ole
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
18. august 2015 - 09:43 #1
Range("A2").Value = Left$(ActiveWorkbook.Name, InStrRev(ActiveWorkbook.Name,".")-1)
Avatar billede erikzen Nybegynder
18. august 2015 - 11:55 #2
hvordan kan man sætte den ovenstående linie ind i en sammenhæng med en fast tekst.

eksempel:

"regneark udført"

jeg har også brug for den aktuelle bruger af pcen i et felt, feks bruger id der er logget på pcen? kan den findes frem også?

Ole
Avatar billede store-morten Ekspert
18. august 2015 - 16:03 #3
= Left$(ActiveWorkbook.Name, InStrRev(ActiveWorkbook.Name, ".") - 1) & " udført"

Range("A3").Value = Application.UserName
Giver navnet på Excel bruger.
I Excel --> Filer --> Indstilinger --> Generelt --> Brugernavn
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
18. august 2015 - 19:09 #4
Spørgsmål 1:
Range("A2").Value = Left$(ActiveWorkbook.Name, InStrRev(ActiveWorkbook.Name,".")-1) & " udført"

Spørgsmål 2: Kan man nøjes med Excel brugernavnet, kan man nøjes med...
Range("A2").Value = Left$(ActiveWorkbook.Name, InStrRev(ActiveWorkbook.Name,".")-1) & " udført af " & Application.UserName

Ønskes det computerens brugernavn kan du kigge her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/BRUGERINFO/