Avatar billede Latte Mester
20. august 2015 - 08:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udsendelse af daglig mail med indhold fra Excel

Jeg vil gerne dagligt og automatisk kunne sende en e-mail til en gruppe personer. E-mailen skal indeholde en tabel/grafik, som stammer fra Excel. Det er altid den samme gruppe, der skal modtage e-mailen.

Forløbet er således:

Der dannes i en natlig batchkørsel 3 filer (filerne overskrives den efterfølgende nat). Disse importerer jeg i Excel vha. makro. Herefter er tabellen/grafikken klar, men jeg mangler to "funktioner" til at fuldende mit projekt:

1) Noget "wait for", som starter import-makroen til Excel, når alle tre filer er færdigdannede i den natlige batchkørsel

alternativt

1a) Timerstart på importen i Excel

2) Auto. kopiering af tabel/grafik fra Excel over i en e-mail, som derefter sendes ud pr. automatik.

Har nogen ideer?
Avatar billede prhan Juniormester
20. august 2015 - 11:25 #1
Jeg vil mene at dette issue ikke er relevant i Excel forumet.

Mon ikke Outlook kan sættes op til udsendelse af en daglig mail med vedhæftede fil?
Se f.eks. https://support.microsoft.com/en-us/kb/239087#/en-us/kb/239087
Avatar billede Latte Mester
20. august 2015 - 11:54 #2
Det kan sagtens være du har ret. Jeg forestillede mig, at Excel stod for at "sende" tabel/graf over i Outlook. Filen kan ikke være vedhæftet, men skal ligge i selve e-mailen