Avatar billede nicqh Praktikant
05. september 2015 - 15:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløs extender (kablet)

Hej.
Bor i et hus med kontor i den ene ende af huset. Der står min trådløse router. Jeg har stort set intet signal i den anden ende af huset, men har et netværkskabel ned til den anden ende af huset. Jeg ville gerne have sat en form for extender på kablet, så det trådløse net også kan fungere optimalt der.
Har i nogle gode råd ?
Tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. september 2015 - 16:04 #1
Du kan blot koble en router på og sætte den i adhoc mode (mindes jeg det hedder)
Avatar billede nicqh Praktikant
05. september 2015 - 16:09 #2
Kan alle routere kører adhoc? eller hvad det hedder
Avatar billede Blueeyez Mester
05. september 2015 - 16:37 #3
Jeg vil ikke love at alle kan, men hvis du har nogle router model navne, så vil jeg da godt søge på dem og se hvad jeg kan finde ud af ;)

Sidste jeg gjorde følgende var det med en Linksys EA6900, da en herinde spurgte om hjælp til sådan en.. (Vil dog ikke anbefale Linksys).. Bruger selv TP-Link archer C5 1200 og tidligere en TP-Link N750 (Begge virker endnu, men da jeg ville have AC teknologi fik et familie medlem min N750'er..
Avatar billede nicqh Praktikant
05. september 2015 - 17:18 #4
Jeg har en linksys og ligge den hedder wrt160n v3
Avatar billede Blueeyez Mester
05. september 2015 - 20:12 #5
Den skulle meget gerne kunne og vil os vove at påstå den netop har "adhoc" som en indstilling. Det kan os tænkes du skal deaktivere dhcp (Så den del styres fra den første router inkl firewall i den.. (SP1) (Jeg ved ikke lige om de nævnte funktioenr deaktiveres automatisk nemlig.
Avatar billede thov Forsker
05. september 2015 - 20:27 #6
Det plejer at være nok med DHCP deaktiveret i WRT160.
Og kablet fra router #1 skal i en af de 4 LAN porte, ikke noget med WAN.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2015 - 23:45 #7
Er der nogen fremgang?
Avatar billede nicqh Praktikant
20. september 2015 - 07:59 #8
Ja lav lige svar.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. september 2015 - 09:50 #9
Svar herfra
Avatar billede nicqh Praktikant
20. september 2015 - 10:06 #10
Kan ikke give dit point prøv lige igen
Avatar billede nicqh Praktikant
19. oktober 2015 - 09:54 #11