Avatar billede bmhaj Praktikant
08. september 2015 - 09:31 Der er 3 kommentarer

Return without GoSub

Hej,

når jeg starter en database, og klikker på en knap får jeg denne fejl 'Udtrykket VedKlik, du indtastede som indstilling af hændelsesegenskab, gav en fejl Return without GoSub'

Når jeg har været inde i koden, virker databasen fint. Tror der en fejl line et eller andet sted. Er der en nem at finde den line der fejler?
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2015 - 09:56 #1
very likely corrupt dB. Try compact repair then you can also decompile/compile dB

http://www.utteraccess.com/forum/return-gosub-t1709880.html
Avatar billede MSchlamovitz Mester
08. september 2015 - 11:14 #2
Hvis problemet stadigvæk findes, skal du kompilere koden
Vis VBA kode - vælg Debug | Compile
Derefter gentager du compact |repair (som foreslået af Terry)
Avatar billede bvirk Guru
13. september 2015 - 11:44 #3
En absolut sidebemærkning - det er forbavsende at Microsoft har valgt at understøtte så gammeldags kontrolstrukturer - gad vide om dette også kompilerer i vb?

Function hex2d(v)
10    GoSub 30
20    Exit Function
30    GoSub 40
40    hex2d = Mid("0123456789ABCDEF", 1 + (v And 15), 1) & hex2d
50    v = Int(v / 16)
60    Return
End Function