Avatar billede henrik_40 Juniormester
09. september 2015 - 15:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgang til enkelte filer i web.config

Jeg ønsker windows-account-navnet til at have access og deny-access på de enkelte filer i mit web-projekt.

Jeg har på IIS (7) Authentication sat
Windows Authentication -> Enabled
Forms Authentication -> Disabled
.. og resten disabled.

Jeg ønsker at windows-login skal bestemme hvilke sider som der må have adgang til.

jeg kan ikke finde ud af dette. Ved googling vil de gerne have authentication mode="Forms", men jeg skal bruge
authentication mode="Windows"

For at få lidt til at virke, har jeg i web.config skrevet:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/315736
    <authorization>

      <allow users="localhost\heha"/>
      <deny users="?"/>

    </authorization>

. . men det virker heller ikke :-(
Please help.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
10. september 2015 - 11:35 #1
Måske dette kan være hjælp til hjælp:

User.Identity.Name represents identity passed from IIS. Giver det rigtige brugernavn: DOMAIN\heha

Imedens WindowsIdentity.GetCurrent().User.ToString()); giver:
S-1-5-82-3006700770-424185619-1745488364-794895919-4004696415
Avatar billede henrik_40 Juniormester
11. september 2015 - 12:35 #2
Det var noget AD som ikke var sat ordentligt op. Nu virker det.