Avatar billede KOH Novice
12. september 2015 - 14:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LINQ typecast object

Hej

class objPage indeholder en variable af typen "object" kaldet container.

Denne linq query giver mig en List som kun indeholder elementer som er af typen objReport.

List<objPage> _lstPages = appCore.lstCollection_pages.Where(x => x.container.GetType() == typeof(objReport)).ToList();

Men hvordan kan jeg skrive videre på denne ling så den kunne noget I denne stil, ved godt at koden er forkert, men for at vise hvad jeg gerne vil - jeg vil altså kunne hente de elementer ud hvor variable id på objReport objected er lig en angivet værdi.

x=> x.container(objReport).id = 100....).ToList<>

// Kim
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2015 - 15:03 #1
noget a la:

.Where(y => ((objReport)y).id == 117)

?
Avatar billede KOH Novice
12. september 2015 - 15:08 #2
Hej Arne

Det var jo lige der der skulle til, jeg takker mange gange, så kan jeg komme videre ;-)

Smid svar

// Kim
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2015 - 15:17 #3
svar