Avatar billede christian-BN Praktikant
14. september 2015 - 13:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logbog for router - Hvornår er port 80 lukket?

Hej,

Er det muligt at se historikken for en port på en TDC Homebox?

Helt konkret drejer det sig om en homebox hvor port 80 er lukket, og jeg skal vide om den altid har været det, eller i så fald hvornår den er blevet lukket. Hvordan gør jeg dette?

Den udvidede service hos TDCs tekniske hotline kunne ikke finde port 80 og henviste mig til deres hjemmeside om hvordan man åbnede en port.

Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. september 2015 - 19:14 #1
Umiddelbart tror jeg ikke du kan opnå adgang til nogen form for logning på TDC's router.

Noget andet er så, at skulle en supporter på et eller andet tidspunkt have ændret i opsætningen, vil en lille privatrouter med garanti ikke logge hverken detaljeret nok til at du kan se, hvad der er sket, eller langt nok tilbage i tiden. Den slags opsamles normalt til en SysLog-server i en lidt større sammenhæng, og selv her kan det være som at lede efter en nål i en høstak.
Avatar billede christian-BN Praktikant
15. september 2015 - 14:17 #2
Okay, tak for hjælpen! Selvom det ikke var svaret jeg håbede. Desværre.

Ligger du et svar, så får du point.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. september 2015 - 15:12 #3
Joda.

Men tag fat i deres support og bed dem sikre, at ALLE porte uden undtagelse er åbne og lad så din egen router (eller firewall) sørge for at lukke den rigtige trafik ind.