Avatar billede hlt Juniormester
17. september 2015 - 13:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ftp kode til download af flere filer

Hejsa, Jeg sidder og skal have lavet en funktion til at download nogle filer fra en server til en anden. Men det kode jeg kan finde, kan tilsyneladende kun hente en fil af gangen. Er der nogen der skulle have en ide til hvorledes det kan gøres.
Pt har jeg kigget på noget kode med ftpwebrequest. Men skulle der være en anden brugbar løsning så kunne det måske være bedre at kaste sig over. Havde også tænkt på at man kan lave en webservice. Men nu havde jeg alligevel noget ftp kørende på begge servere. Så jeg tænkte at det var det nemmeste. Men det virker ikke helt til at være tilfældet.
På forhånd tak
Henrik
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2015 - 13:35 #1
Det der er indbygget i .NET er kun til single requests så den eneste magi der findes vil være at køre en løkke. Alternativt skal du ud i løsninger er det en FTP klient, her skulle http://netftp.codeplex.com/ være en mulighed.
Avatar billede hlt Juniormester
17. september 2015 - 13:54 #2
Jeg takker. Prøver at kigge på det :-)
Avatar billede hlt Juniormester
18. september 2015 - 09:47 #3
Nu ser det ud til at det er min firewall der driller. Jeg har åbnet for port 20,21, men jeg får en fejl "The remote server returned an error: 227 Entering Passive Mode (xx,xxx,xxx,xxx,251,156)"
Jeg kan sagten forbinde via FileZilla klienten og downloade. Men jeg kan ikke få lov igennem koden. Min filezilla er sat til at bruge active connection. Men det ser ud til at koden her forsøger med passive. Og man kan ikke ændre det nogen steder?
Har du nogen ide til hvad man kan gøre? Burde det ikke være nok med at åbne port 20 og 21?
Avatar billede keysersoze Guru
19. september 2015 - 11:58 #4
hvilken kode?
Avatar billede hlt Juniormester
26. oktober 2015 - 13:20 #5
Hejsa,
Beklager, men det ser ud til at dit spørgsmål aldrig nåede frem i min mail?? Jeg har fundet en anden løsning nu, så det er ikke aktuelt mere.
Vil du have noget point som tak for hjælpen trods alt :-)
Avatar billede keysersoze Guru
26. oktober 2015 - 22:17 #6
svar.

Hvad blev løsningen så? Helt at gå uden om FTP?
Avatar billede hlt Juniormester
27. oktober 2015 - 08:35 #7
Løsningen blev helt at droppe FTP. Jeg kunne simpelthen ikke få det til at virke. Men jeg kom jo til at tænke på at filerne skulle flyttes mellem 2 virtuelle servere. Så jeg kunne jo bare mappe et netværkdrev på den ene server, køre en bat fil som flytter filerne. Så er problemet løst :-)
Det var i virkeligheden ikke så besværligt.
Avatar billede hlt Juniormester
27. oktober 2015 - 08:36 #8
Jeg kan ikke rigtig give dig point. Det er kun en kommentar du har oprettet :-)
Avatar billede keysersoze Guru
27. oktober 2015 - 09:25 #9
hov!

Det lyder også som en bedre løsning :)
Avatar billede hlt Juniormester
05. november 2015 - 09:58 #10
Igen fik jeg ikke nogen mail?? Nå men du har fået point nu :-)
Ja jeg tror det er en bedre løsning. Kan i hvertfald ikke lige pt finde på en anden.