Avatar billede hlt Juniormester
18. september 2015 - 09:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl i convertering af PDF fra mail vedhæft

Hej,
Jeg sidder med et problem med konvertering af en PDF fil fra en mail.
Min mailserver gemmer vedhæftningen i mailen i RCF822 format. Går ud fra at det er et standard mail format. Når jeg åbner mailen i en texteditor, kan jeg se vedhæftningen som en lang række bogstaver og tal. Der står det er base64 encodet, som nedenfor.
Content-Type: application/pdf;
    name="Faktura_F100005707.pdf"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="Faktura_F100005707.pdf"

Når jeg så har kørt det igennem en base64 konverter og gemmer det som en PDF fil, så får jeg en fejl når jeg åbner det. Om at "cannot extract the embedded font LinLinbertine...."
Men hvos jeg åbner PDF filen fra min webmail i en browser, viser den fint PDF'en som den skal. Er der nogen der har erfaring med denne slags konverteringer?
Jeg har indsat koden som konvertere og gemmer.
Dim txt As String = textToConvertTxtBox.Text
        Dim decodedFromBase64 As Byte() = Convert.FromBase64String(txt)
        Dim myDecodedText As String = System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetString(decodedFromBase64)
        Dim myStreamWriter As StreamWriter = New StreamWriter("C:\textToDecrypt.pdf")
        myStreamWriter.Write(myDecodedText)
        myStreamWriter.Flush()
        myStreamWriter.Close()
---------------------------
På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2015 - 02:17 #1
Proev ug udskriv byte array direkte til en FileStream (altsaa undlade at konvertere til Strimg og bruge StreamWriter).

Jeg tror at den konvertering laver ulykker.
Avatar billede hlt Juniormester
16. december 2015 - 08:36 #2
Hej Arne,
Tak for dit svar. beklager at jeg ikke har fået svaret dig. Jeg får åbenbart ikke mails når der er svaret her.
Jeg har ikke fået kigget mere på det. Der kom en anden opgave ind som jeg var nødt til at tage mig af. Men hvis du opretter et svar, så kan jeg give dig point. Så må jeg se om jeg kan få kigget på det snart
Mvh
Henrik
Avatar billede hlt Juniormester
20. april 2016 - 16:30 #3
Nå det er vist tid til lukning.