Avatar billede thomashoeg Novice
17. oktober 2015 - 15:22 Der er 3 kommentarer

Udfordring med webhotel - giver serverfejl 500

Jeg har en udfordring med mit site om netop webhoteller: http://www.e-c-s.dk/

Jeg oplever, at siden lejlighedsvis giver en serverfejl 500 - men jeg ikke helt finde nogen sammenhæng for, hvornår det sker. Særligt sker det dog i forbindelse med administration af sitet i backenden, som er wordpress.

- Webhotellet er fra UnoEuro
- DNS er opsat i Cloudflare og der er opsat caching her også
- CMS er Wordpress og der er opsat W3 caching her (dog således at det ikke skulle konflikte med Cloudflare. Der er desuden indsat Cloudflare credentials i W3 caching plugin'et)

Som sagt så kan jeg ikke helt finde ud af hvornår den giver den serverfejl 500 - og udover dette så oplever jeg også en gang i mellem at den blot ikke loader noget fra webhotellet overhovedet. Altså bare giver en blank side.

Cloudflare blev opsat i forbindelse med en skift af design, hvor designet blev så tungt at siden blev meget langsom - så for at hastighedsoptimere så blev Cloudflare med caching opsat.
Før skift i design og opsætning af Cloudflare oplevede jeg ikke serverfejl eller de blanke sider.

Er der nogle der har nogen forslag til hvad jeg kunne teste af for at afhjælpe problemet? Eller er der nogen der har oplevet noget lignende på jeres webhotel?

Gode råd  modtages med gerne!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2015 - 15:35 #1
Find errorlog og se hvad din fejl 500 dækker over.
Avatar billede mogens8000 Seniormester
13. august 2016 - 03:40 #2
Enoeuro servere syntes jeg kører hamrende godt.

Men wordpress kan skabe den slags problemer. dobbelload og jeg ved ikke hvad-
efter min mening kan wordpress kun bruges til simple statiske tekst sider ellers går det galt.
CloudFlare er at anbefale, det holder skidtet fra dørene, dog skal man læse
grundigt på lektien for at få det sat rigtigt op. husk at udelukke bots med robots.txt indtil du er klar til at markedsføre sitet.

Jeg har skiftet til  codeignitter. Kræver dog du vil gå i krig med php.
Avatar billede mogens8000 Seniormester
13. august 2016 - 03:48 #3
W3 caching kan være svært at sætte op. hvis du bruger den caching
der er i wordfence som er et godt program der iøvrigt hold hackere på
afstand vil dit liv blive lidt nemmere. det hele kræver  du stadig køber ekstra.