Avatar billede bigzer Nybegynder
21. oktober 2015 - 16:27 Der er 5 kommentarer

# VÆRDI fejl ved SUMPRODUKT

Jeg prøver at tælle talværdierne i en række celler som indeholder "HVIS" formler ved brug af "SUMPRODUKT". Når "HVIS" formlen er "SAND" og derfor resultere i en talværdi, fungere "SUMPRODUKT" formlen. I tilfælde af at "HVIS" formlen er "FALSK" er den sat til at fremstå uden værdi altså "" og det er her af "SUMPRODUKT" viser # VÆRDI. Som jeg forstår det så skal jeg enten få "HVIS" formlen til at fremstå som TOM og ikke indeholdende en NULL STRING men kan man det? eller også skal "SUMPRODUKT" regne uden om de celler hvor "HVIS" formlen ikke er "SAND". Kan i hjælpe mig med at finde frem til en løsning?

Her er de pågældende formler:

=SUMPRODUKT((Fixtures_Group_B[Home Team]=[@Team])*(Fixtures_Group_B[Home Score])+(Fixtures_Group_B[Away Team]=[@Team])*(Fixtures_Group_B[Away Score]))

og de celler den referere til:

Fixtures_Group_B[Home Score] og Fixtures_Group_B[Away Score] ser således ud:
=HVIS(Games!F4="V";Games!H4;"") hvor Games!F4 og Games!H4 er variable
Avatar billede prhan Juniormester
22. oktober 2015 - 07:42 #1
Jer er ret sikker på at du skal bruge cellereferencer i formlen og ikke navngivne områder.

Eks. er
=SUMPRODUKT(('Ark1'!$A$2:$A$10020=$R$3)*(ÅR('Ark1'!H$2:H$10020)=$C$6)*(MÅNED('Ark1'!H$2:H$10020)=$D12))
Avatar billede bigzer Nybegynder
22. oktober 2015 - 15:42 #2
Nej det har jeg forsøgt, men fejlen kommer alligevel.
Avatar billede prhan Juniormester
22. oktober 2015 - 16:00 #3
Kan du ikke uploade en fil?
Avatar billede rosco Novice
22. oktober 2015 - 17:41 #4
Hvis du har Office 2010. Har du prøvet at erstatte SUMPRODUKT med SUM.HVISER. Jeg bruger selv SUMPRODUKT en del. Men ind imellem vil den ikke fungere, i det tilfælde kan jeg ofte få SUM.HVISER  til at gøre det.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. oktober 2015 - 19:35 #5
Har du prøvet at ændre

=HVIS(Games!F4="V";Games!H4;"") til:

=HVIS(Games!F4="V";Games!H4;0)