Avatar billede mtyren Nybegynder
27. oktober 2015 - 19:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 - Sort skærm

Hej Eksperter.

Jeg er efterhånden ved at være noget ked at jeg installerede Windows 10 på min HP bærbar.

Som mange nok har oplevet, kan man opleve at der windows er meget langsom til at starte op. Dette oplever jeg!

Jeg har fundet ud af at Windows ikke genkender mit grafikkort. Hvis jeg deaktiverer mit "eksterne" grafikkort, kører maskinen som den skal, men hvis mit AMD HD 6700M grafikkort er aktiveret, er problemet der med det samme. Jeg har efterhånden søgt nettet tynd for muligheder og synes også jeg har prøvet alt, så derfor denne tråd!

Jeg har prøvet at installere en masse forskellige drivere, men intet har hjulpet. Jeg har lige opdateret fra en Home til en PRO version af windows og ved Home, havde jeg ingen problemer.

Er der en der kan hjælpe, eller har et godt forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2015 - 19:36 #1
hvis det ikke er over en måned siden du opgraderede, og du stadig har windows.old på roden af c drevet kan du jo rulle systemet tilbage til det du kom fra.

Det man hører vedr opstart af Windows 10, er det det system der starter hurtigst op. Så der er noget helt galt med din Win 10.
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. oktober 2015 - 10:58 #2
Har du prøvet at installere grafik driverne i kompatibilitets-tilstand for Windows 7/8?
Avatar billede mtyren Nybegynder
28. oktober 2015 - 20:09 #3
Nej, det tror jeg umiddelbart ikke.

Når jeg har installeret driverne, har det været via enhedhåndtering eller via et driver tool.
Avatar billede mtyren Nybegynder
17. januar 2016 - 13:14 #4
Jeg fandt en løsning på dette. Jeg installerede en ældre driver som passede til windows 8. Så spillede det efterfølgende. Man skal bare huske at deaktiverer at computeren selv opdaterer drivere.