Avatar billede Bist Nybegynder
28. oktober 2015 - 12:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Printe en enkelt kunde ud

Jeg er ved at lave en database til booking af møder, og jeg vil gerne have at man kan printe en aktuel kunde ud.
Men når jeg forsøger at printe, så printer den alle kunderne ud.

umiddelbart har jeg på Google fundet ud af at jeg enten skal bruge et filter eller skal have en kode et eller andet sted.

Jeg har lavet en formular med underformularer, og jeg vil sætte en knap ind i bunden af min hovedformular som de kan trykke på for at printe.

Skal jeg indsætte et filter der, eller skal jeg få knappen til at åbne en rapport, som så indeholder et filter?
Jeg har aldrig prøvet at skulle lave et filter før, så jeg ved ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej her.
Har indtil videre brugt flere hele arbejdsdage på dette problem
Avatar billede terry Ekspert
28. oktober 2015 - 13:21 #1
You need to open the report using VBA code. This allows you to add a criteria so you only show current record in report.

Put the code in the On Click event something like this

DoCmd.OpenReport "Name of Report goes here", acPreview,,"ID=" & Me.ID

You will need to change this partto suit you needs.

ID = field you want to filter on (in table)
Me.ID = field on form

"ID=" & Me.ID
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. oktober 2015 - 16:18 #2
"og jeg vil sætte en knap ind i bunden af min hovedformular som de kan trykke på for at printe"

Du kan evt. lave en makro. Se i venstre side af menuen i Access, vælg "opret makro". Punktet er meget selvforklarende, det tager 5 minutter så er du kørende. Når du efterfølgende åbner denne makro, vælger du som ved alm. print den/de sider der skal printes. Der kommer en knap i formularen som du ønsker. Jeg har selv med stor glæde brugt denne funktion i min database i 10 år.
Avatar billede Bist Nybegynder
29. oktober 2015 - 10:50 #3
Uvanga - Jeg tør simpelthen ikke løbe an på at de får markeret hvilke sider de gerne vil udskrive, da databasen bliver lavet til nogle der ikke er vant til at bruge it overhovedet. Den er nødt til at blive sikret, så de ikke ved et uheld smider 300 kunder i printeren.

Terry - Jeg har kigget lidt på det, men jeg ikke lige finde ud af hvor jeg skal indsætte den kode?
Når jeg laver en knap og skriver din kode (tilrettet) ind i fx "ved klik" så virker det ikke.
Når jeg lægger den ind i makroer virker den ikke.
I udtryksgeneratoren virker den ikke og kodegeneratoren virker åbenbart ikke - af en eller anden grund jeg ikke lige kan gennemskue.
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2015 - 13:37 #4
Your welcome to send me the dB if you like and I'll do it for you.
ekspertenATsanthell.dk

AT = @
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2015 - 11:34 #5
I made a new report after following instruction in this link. "Converting a Form to a Report That Will Be Modified"

http://databases.about.com/od/tutorials/fl/Converting-Forms-to-Reports-in-Microsoft-Access-2013.htm

This then allows me to open the report with a filter, which consequently alters the data, which wasnt allowed in your report.
Avatar billede Bist Nybegynder
02. november 2015 - 12:06 #6
Tusind tak for hjælpen, Terry.
Jeg er virkelig glad for at du ville bruge tid på det.
Avatar billede terry Ekspert
02. november 2015 - 12:23 #7
Your welcome