Avatar billede Aleksanderbl Novice
02. november 2015 - 15:33 Der er 7 kommentarer

Afspille DVD på DVD-afspiller

Jeg skriver dette spørgsmål på vejne af en ældre herre.

Han har brændt en DVD med video'er som er optaget af ham selv, til en fest. Han vil gerne afspille DVD'en på hans DVD-afspiller, men når discen bliver sat ind i afspilleren, vil den ikke afspille.

Han ville gerne have at den bare starter med at spille, ligesom en DVD-film. Kan man det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. november 2015 - 16:34 #1
Du skal bare lägge en boot file på den. Får i ikke muligheden når i bränder den?
Avatar billede Aleksanderbl Novice
02. november 2015 - 16:41 #2
#1 Nej, vi får ikke den mulighed. Filmen bliver brændt i Windows Live Movie Maker
Avatar billede eurositi Ekspert
02. november 2015 - 17:14 #3
Hvad ligger der på DVD'en, hvis du lægger den i drevet på computeren?
Hvis ikke den indeholder en VIDEO_TS mappe, er den ikke brændt korrekt.
Avatar billede Aleksanderbl Novice
02. november 2015 - 18:35 #4
#3 Den mappe du nævnte, er på dvd'en når den kommer ind på pc'en
Avatar billede poko1 Ekspert
02. november 2015 - 18:44 #5
Avatar billede eurositi Ekspert
02. november 2015 - 21:43 #6
Jeg ser kun to muligheder:
1) Prøv at brænde en ny kopi - evt. med et andet brænderprogram (Burnaware Free er et godt alternativ, hvis du allerede har en kopi af VIDEO_TS mappen på din computer.
2) Hvis muligt: Prøv en anden type blank DVD. Visse afspillere kan være meget kræsne.

Man kan lave DVD-menuer med et værktøj som dette:
http://sourceforge.net/projects/avstodvd/?source=directory
Her kan man (så vidt jeg husker) også angive, om filmen skal starte automatisk.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. november 2015 - 23:18 #7
FreeMake.
Installations vejledning: PDF.
http://gratisupload.dk/f/8uayfv8kh9/
Bruger vejledning: PDF.
http://gratisupload.dk/f/8uaz08ab90/