Avatar billede lawman Praktikant
23. november 2015 - 09:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forædelsesdato i Excel 2010 skal markeres med rødt

Jeg har et problem med Excel 2010. I kolonne I indtaster jeg en dato for en begivenhed (skadedato). Kolonne J viser datoen 3 år senere (=I2+1095). Dette skal gælde for hele kolonne I og J. Jeg anvender så betinget formatering på kolonne J =I2+1005<IDAG(), så datoen bliver markeret med rødt. Har sat datoen 3 måneder før, så man kan nå at reagere inden sagen forældes, derfor kun 1005 dage.
Mit problem er, at når jeg i hele kolonne J kopierer cellen J2, så udfylder Excel automatisk feltet med en dato (30-12-1902), hvilket ikke duer. Jeg skal bruge formateringen, men cellerne skal være tomme, indtil der bliver indtastet en dato i kolonne I. Er der en simpel løsning på det?

På forhånd tak.
23. november 2015 - 14:07 #1
Hej lawman
Prøv at
Trække i fyldhåndtaget --> Vælg "dimsen" (Indstillinger for autofyld") --> Formater kun fyld.
eller
Formatpenslen (i gruppen Udklipsholder -- ikonet er en pensel)

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede jensen363 Forsker
23. november 2015 - 14:38 #2
HVIS(I2="";"";I4+1005<IDAG())
Avatar billede jensen363 Forsker
23. november 2015 - 14:39 #3
HVIS(I2="";"";I2+1005<IDAG())
Avatar billede lawman Praktikant
24. november 2015 - 09:20 #4
Hej Jensen
Det er noget af det rigtige, men nu kommer der SAND/FALSK i J kolonnen. Hvordan får man forældelsesdatoen til at stå der i stedet for SAND/FALSK?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
26. november 2015 - 09:27 #5
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
26. november 2015 - 09:34 #6
Det der står i kolonne K:M er kun for information og kan slettes, hvis du ønsker det. Den betingede formatering  i kolonne I er kun er kun kopieret ned til række 20.
Avatar billede lawman Praktikant
08. december 2015 - 13:11 #7
xl-Enthusiast smider du lige et svar til løsning, så lukker jeg den her.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. december 2015 - 15:30 #8
OK.