Avatar billede Gekko05 Mester
24. november 2015 - 09:41 Der er 5 kommentarer

Yahoo søgemaskine

Når jeg starter min PC op (Windows 10) er startsiden nu en YAHOO søgemaskine, hvordan kan jeg fjerne den?

Gekko05
Avatar billede huddie Professor
25. november 2015 - 15:33 #1
Jeg har samme problem og jeg har stort set prøvet alt, men det bliver ved med at dukke op.
Har prøvet af fjerne Google Chrome og installere det forfra. Sekunder senere poppe det op igen.
Har været rundt i menuerne for at blokere alle de steder jeg kunne finde, men alligevel finder der en vej udenom.
Selv mine anti-virus programmer har ikke kunne finde noget.

Den popper op med denne adresse:
https://dk.search.yahoo.com/?fr=hp-ddc-bd-tab&type=dc-bcr-sw__alt__ddc_dsssyctab_bd_com

Hvis det kan hjælpe med at se hvor problemet kommer fra eller stammer fra, så håber at nogen derude kender en smart udvej.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede huddie Professor
09. december 2015 - 23:52 #2
Har du mulighed for at slette mit tidligere indlæg, for jeg fik løst mit problem i mellemtiden.

Det viste sig at jeg havde fået Yahoo! problemet ved at downloade den seneste version af Flash Player. Da jeg fjernede det igen, sammen men en ukendt fil, så forsvandt problemet.
Så hvis du har opdateret Flash Player kort før problemet, så prøv at fjerne det og se om det ikke hjælper.
Avatar billede Gekko05 Mester
21. december 2015 - 11:13 #3
Hej

Jeg kan ikke finde Flash Player som et selvstændigt program som jeg kan slette, men klikker jeg på søg findes den, og så er der et felt der hedder styring af Flash Player-indstillinger.
Avatar billede dosmer Nybegynder
30. januar 2016 - 22:59 #4
Hent, installer og kør malwarebytes!
Den gratis version klarede hurtigt problemet for mig.
https://www.malwarebytes.org
Avatar billede Gekko05 Mester
08. februar 2016 - 10:01 #5
Det hjalp, for det, du har fortjent 100 point

gekko