Avatar billede Katharina Juniormester
03. december 2015 - 09:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel 2010: Skrivebeskytte projektmappe til alle andre end ejer

Hej,

Kan man skrivebeskytte en hel projektmappe, så ingen andre end ejeren kan komme ind og skrive i den?

Alle på netværket skal kunne åbne mappen, men ikke redigere i indholdet.

Mvh,
Katharina
Avatar billede lagunadk Novice
03. december 2015 - 10:15 #1
På fanen "Review" (Engelsk excel) kan du vælge beskyt ark/beskyt workbook.
Avatar billede Katharina Juniormester
03. december 2015 - 10:31 #2
Umiddelbart er det ikke en løsning, der kommer til at fungere - eller også ved jeg ikke, hvordan jeg skal bruge den.

Jeg klikker på gennemse og beskyt projektmappe og så vælger jeg at beskytte struktur og vinduer, hvorefter jeg kan oprette en adgangskode.

Når jeg så åbner projektmappen næste gang, er det et meget lille vindue indholdet vises i og det kan jeg kun gøre større ved at låse projektmappen op med adgangskoden.
OG ... når jeg så gemmer projektmappen efter at have låst den op, så er der ikke længere kode på. Vil jeg være nødt til at gå ind at lave ny kode, hver eneste gang, der er redigeret i projektmappen?

Jeg kunne godt tænke mig en funktion, som fungerer ligesom, hvis 2 brugere har projektmappen åben samtidig - den første, der åbner mappen KAN redigere og nr. 2 åbner så en skrivebeskyttet version og kan dermed IKKE redigere.
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede Katharina Juniormester
03. december 2015 - 10:44 #3
Jeg kunne selvfølgelig oprette en genvej til den oprindelige mappe, så er det vel i bund og grund den løsning jeg får.

Men jeg vil stadig gerne høre, hvis der er nogen, der har en løsning, hvor man kun har én fil til deling mellem alle og som så kun én person kan redigere i :)
Avatar billede Katharina Juniormester
04. december 2015 - 08:38 #4
Den løsning jeg selv kom med, med genvej virker heller ikke. Genvejen åbner jo selvfølgelig bare nøjagtigt samme ark, så der vil det jo stadig være den første der åbner det, der har mulighed for at redigere.

Andre løsninger er meget velkomne - hvis de findes :)
Avatar billede Katharina Juniormester
03. februar 2016 - 11:45 #5
Lukker. Ingen løsning.
Avatar billede Katharina Juniormester
03. februar 2016 - 11:46 #6
Lukker. Ingen løsning.