Avatar billede bachling Nybegynder
06. december 2015 - 17:02 Der er 3 kommentarer

Mistet lyd

Jeg har mistet alt lyd på min computer. Jeg tror det er fordi jeg er kommet til at slette et realtek program som jeg nu ikke kan hente igen fordi jeg ikke kan finde det nogen steder. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre  og har kraftigt brug for hjælp.
Avatar billede Tobber16 Nybegynder
06. december 2015 - 17:30 #1
Du kan evt. gendanne windows til et tidligere tidspunkt hvor du stadig havde realtek programmet installerert, men de ting du så har installeret efter det tidspunkt du gendanner til vil gå tabt.

Hvis ikke dette er en løsningsmulighed, kan du måske gå ind på realteks hjemmeside og hente "HD audio codec driver", og se om den kan fikse det. Ellers er der også mange programmer som kan søge din maskine igennem og se hvilke driverer der mangler. Et eksempel på et sådant program er slimdrivers som vist nok er gratis fra Cnet :)

Håber dit problem bliver løst :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2015 - 16:22 #2
Hej og velkommen til.

Enig i #1
Slimdrivers ville jeg hente her:  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/ hvis denne skulle bruges.
Avatar billede dustie Mester
15. december 2015 - 04:29 #3
Jeg ville ikke anbefale et program der skal hentes fra spyware-befængte cnet. Desuden er driverupdate linket blokeret i diverse malware og reklame lister. Hvis man endelig skal gå den vej, så ville jeg hente Driver Booster (ikke at det er meget bedre). Så mit råd for en ren PC: Hold dig fra de sider og det program!

Det korrekte vej er selvfølgelig at hente drivers m.m. fra Realtek selv:
http://www.realtek.com.tw/downloads/