Avatar billede kviller Novice
07. december 2015 - 14:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Odata / Json parse

Hej Eksperter..

Jeg har brug for, at få parset et response fra en odata database. Men jeg har lidt problemer med at finde ud af det.

Her er min kode:

import urllib2, base64,json, time, threading

username = 'XXXX'
password = 'XXXX'

request = urllib2.Request("http://api.remoni.eu/Public/CalculationResults?$filter=DeviceId%20eq%2033%20and%20ResultTypeId%20eq%2021&$top=1&$orderby=Timestamp%20desc")
base64string = base64.encodestring('%s:%s' % (username, password)).replace('\n', '')
request.add_header("Authorization", "Basic %s" % base64string)
result = urllib2.urlopen(request)

data = result.read()
data = json.loads(data.decode("utf8"))

content = data['value']['Value']
print content

Her er mit response:
{
  "@odata.context": "http://api.remoni.eu/Public/$metadata#CalculationResults",
  "value": [
    {
      "CalculationResultId": "8915c70b-1cd5-48c7-9b21-aed629593148",
      "Timestamp": "2015-11-18T12:14:03.832Z",
      "ResultTypeId": 21,
      "Value": 161519.454025834,
      "DeviceId": 33,
      "JobDefinitionId": null,
      "AccountId": 3,
      "DeviceValueId": 39,
      "Unit": null
    }
  ]
}

Det eneste jeg har brug for, er at få value.Value ud i en variable, så jeg kan bruge den videre i programmet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. december 2015 - 16:35 #1
Du kan med fordel bruge requests, den er lidt "nemmere" at lege med.

Denne kode:

import json
import requests
from requests.auth import HTTPBasicAuth

USERNAME = 'XXXX'
PASSWORD = 'XXXX'
URL = 'http://api.remoni.eu/Public/CalculationResults?$filter=DeviceId%20eq%2033%20and%20ResultTypeId%20eq%2021&$top=1&$orderby=Timestamp%20desc'

content = requests.get(URL, auth=HTTPBasicAuth(USERNAME, PASSWORD))
_json = json.loads(content.text)

print _json.get('value')[0].get('Value')

Og der er ingen fejlhåndtering i.
Avatar billede kviller Novice
07. december 2015 - 17:47 #2
Tusinde mange tak - Det virker bare... Smider du lige et svar?
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. december 2015 - 18:33 #3
Svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. december 2015 - 07:14 #4
Takker for point.