Avatar billede kimborg Nybegynder
09. december 2015 - 12:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente CVR oplysninger via VBA til Userform

Hej eksperter

Jeg søger hjælp til at lave en "simpel" funktion til at hente CVR oplysninger ind i en Userform i Word, til at flette oplysninger ind i tilbudsskabelon, jeg har lavet userform og skabelon, så mangler "kun" data fra CVR.

Har kigget på cvrapi.dk, som jeg tidligere har brugt til en webside, men det virker meget omfattende :(

Har hentet disse filer, men hvad skal jeg lave i Word for at det virker og er der ikke en nemmere metode?:
https://github.com/CactusData/VBA.CVRAPI

Håber I kan hjælpe
Avatar billede Gustav Ekspert
10. december 2015 - 15:39 #1
Projektet blev lavet til Microsoft Access, men er i dag blevet opdateret, så det virker direkte i Word/Excel.

Som beskrevet i ReadMe-filen skal disse moduler importeres:

    CvrService
    JsonCollection
    JsonScript
    JsonService

    CvrUtil

Sæt derefter de to referencer til Microsoft Script Control 1.0 og Microsoft XML 6.0, kompilér og gem.

Selv om det er omfattende kode, synes jeg nu, det er nemt nok at bruge. Kig i modul CvrDemo for nogle typiske anvendelser, du formentlig hurtigt kan modellere til din Word formular.
Avatar billede kimborg Nybegynder
11. december 2015 - 09:50 #2
Perfekt, tak!

Jeg brugte følgende kode til at aktive din funktion:

Private Sub CommandButton1_Click()

Dim CVR_nr As String

    CVR_nr = UserForm1.TextBox1.Value

    Call GetDkCompanyInfo("" & CVR_nr & "")

End Sub

Public Sub GetDkCompanyInfo( _
    ByVal VAT As String)

    Const Country          As Long = CvrCountrySelect.Denmark

    Dim Company            As String
    Dim Address            As String
    Dim PostalCode          As String
    Dim City                As String

    If RetrieveCvrAddress(Country, VAT, Company, Address, PostalCode, City) Then
        UserForm1.TextBox2.Value = Company
        UserForm1.TextBox3.Value = Address
        UserForm1.TextBox4.Value = PostalCode
        UserForm1.TextBox5.Value = City
        UserForm1.TextBox6.Value = VAT
    End If

End Sub
Avatar billede Gustav Ekspert
11. december 2015 - 10:00 #3
Selv tak.

Jeg har aldrig skrevet en linje til Word, men det var præcis sådan, jeg tænkte, funktionen kunne bruges.