Avatar billede jepzen Nybegynder
09. december 2015 - 22:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åbne mystisk VLC-fil i Moviemaker

Jeg har downloadet en video fra Youtube via VLC. Det underlige er at den nu ligger på min pc, men er blot af typen "FIL", og ikonet er helt gråt.

Jeg kører Windows 8.1 og ville gerne kunne åbne denne fil i Windows moviemaker, idet jeg gerne ville fjerne noget af lydsporet.

Men Jeg kan ikke åbne den i Moviemaker, så er der et trick?

Håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
09. december 2015 - 22:45 #1
Kan vi få det indlysende på plads: Har du rettighed til at redigerer mediet?
Avatar billede eurositi Ekspert
09. december 2015 - 23:30 #2
Du er ret sparsom med oplysningerne til os...

- Hvor stor/lille er filen? (Hvis den næsten ingenting fylder, er der nok gået noget galt)
- Hvilket lyd, video + filformat valgte du i VLC, da du satte programmet i gang med at rippe klippet fra YouTube?

Du kunne jo forsøge at tilføje filendelsen ".mp4" og se, hvad der sker...
Avatar billede jepzen Nybegynder
10. december 2015 - 13:05 #3
Jeg brugte følgende fremgangsmåde:

http://www.wikihow.com/Download-Files-Using-VLC-Media-Player

Jeg foretog ikke selv noget valg af fil. Den fylder 198 MB og der står bare Type: Fil. Jeg kan kun afspille den med VLC.

Nu har jeg dog også downloadet den via en hjemmeside, hvor man bare skulle skrive linket fra Youtube. Den fil jeg så har fået ud af det, er af typen mp4 og den kan jeg godt åbne i Moviemaker.

Problemet er nu, at jeg ikke kan finde ud af at bruge Moviemaker, og derfor har jeg downloadet den gode gamle version af Windows live moviemaker 2.6, som jo er meget mere brugervenlig.

MEN, nu kan jeg ikke åbne mp4-filen, med denne gamle version af moviemaker.

Hvordan kan det mon være?

Jeg kan jo godt åbne den i den nye version af moviemaker(som jeg hader).

Håber det giver mening :)
Avatar billede jepzen Nybegynder
10. december 2015 - 13:14 #4
Det jeg gerne vil, er at se hvor mange lydspor der er i videoen, og eventuelt fjerne et af dem, da det er en video, hvor personerne taler dansk, men hvor der er tysk kommentator på.
Avatar billede jepzen Nybegynder
11. december 2015 - 12:13 #5
Jeg lukker da jeg selv fandt en alternativ løsning, et program som hedder Videopad, som kan meget mere end den windows moviemaker.

Tak for nu :)

Til andre der mangler et godt film og videoredigeringsprogram, er der også et som hedder Videospin.
Avatar billede eurositi Ekspert
12. december 2015 - 01:17 #6
I VLC kan du meget nemt se, hvor mange video/lyd/undertekst-spor der er i enhver videofil. Klik på:
Tools > Codec-oplysninger

I modsætning til VideoPad og VideoSpin er hér nogle HELT gratis - og roste - videoredigeringsprogrammer til Windows:
http://sourceforge.net/projects/avidemux-mswin/
http://sourceforge.net/projects/vidiot/files/Vidiot-0.3.13-win32.exe/download