Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
11. december 2015 - 11:12 Der er 12 kommentarer

Ny GPU = sort skærm

Hej

Jeg har lige købt et nyt gtx 960 grafikkort, men når jeg sætter det til får jeg sort skærm. blæseren kører kun lidt på kortet (start, stop, pause, start, stop, pause.., altså i den rytme)

Kortet er sat til med 8-pin strøm fra min corsair cx500

Når jeg sætter mit gamle grafikkort til som er et HD 7790 virker det fint, og det integrerede kort virker også fint (når der ikke er sat GPU i)

Jeg har prøvet at starte op i safe mode og afinstallere alle drivere til mit gamle kort.

Har I nogle gode ideer?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2015 - 11:28 #1
udeluk det skyldes bios fejl
tag strøm fra pc

rør en jordbunden radiator
tag batteriet på bundkortet ud i 30 sekunder
hold tænd sluk knappen inde i 10 sekunder

sæt det hele i igen og start op og gå i bios og save

hvad sker der så

m.v.h
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
11. december 2015 - 11:41 #2
Jeg glemte at skrive at jeg har prøvet dette uden succes.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2015 - 12:11 #3
Hvor mange steder kan du sætte kortet i på bundkortet
Hvis så prøv en anden sokkek
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
11. december 2015 - 16:08 #4
Jeg har lige haft begge kort i og kunne på denne måde se gtx kortet og installere driveren. Så slukkede jeg pcen og tog det  gamle kort ud. Men der er stadig sort skærm.
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
11. december 2015 - 17:08 #5
Jeg kan få billede frem hvis jeg sætter pcen til en gammel skærm med via sin tror jeg det hedder. Men hdmi virker ikke
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
11. december 2015 - 19:50 #6
Jeg har nu fået det til at virke via hdmi. Men jeg får ikke noget billede før jeg når ind i Windows. Dvs. Jeg kan ikke se min bios osv.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2015 - 11:41 #7
er du sikker på den bios ikke skal opdateres

kan ikke vide det men ser ud for mig som din hardware ikke spiller sammen

det kunne være årsagen men kan ikke udelukke at det skyldes det

m.v.h
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
12. december 2015 - 11:59 #8
Det er også afprøvet. Og resettet igen. Mit gamle kort fungere stadig fint også selvom alle drivere er afinstalleret. Det er meget mystisk
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 08:13 #9
det skal det også fordi windows kører på minimums farver

man afinstallerer altid driveren og alt hvad der ligger inden man fjerner det gamle kort - genstarter så den står i mindst mulige farve

har du prøvet at fjerne alt der har med det gamle kort at gøre og f.eks hvis det er nvidia
alt der står med nvidia

brug ccleaner bag efter

hvis der ikke står noget nogen steder og du så sætter dit nye kort i må det være kortet der er en bug i

har været ude for windows fejl jeg måtte geninstallere windows men lad det vente lidt

m.v.h

Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
13. december 2015 - 08:29 #10
Efter jeg kunne se det ikke virkede kørte jeg amd cleanup utility, det virkede dog heller ikke. Og jeg testene også et meget krævende spil for at se hvordan den ville reagere og det kørte den fint. Det er bare den "lille" fejl tilbage.. Jeg tænker jeg sender kortet ind igen,  jeg syntes jeg har prøvet alt, og googlet mig frem til lignende problemer uden held.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 09:48 #11
test kortet med burn in test

det burde sladre om hvad det skyldes

det skal være denne gratis version

Download BurnInTest Standard edition V8.1 (32 & 64 bit)

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2015 - 09:48 #12