Avatar billede Godhelper Nybegynder
21. december 2015 - 07:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet går ned når min stationære PC går i dvale/slukkes

Hej alle sammen,

Jeg er ny herinde og aner ikke om dette er korrekt postet...

Jeg har et problem med mit, syn's jeg selv, omfangsrige private netværk.

Jeg har tilsluttet 4 tv bokse, 2 laptops, 1 Macbook, 1 Surface Pro 4, 2 tablets, 3 smartphones, 1 NAS server, 1 netværksprinter og min stationære PC.

TV bokse og min stationære er kablet netværk (også Surface'n når den er docket). Alt andet kører på WiFi. Og det fungerer perfekt!

Dog liiige med eén undtagelse : Når min stationære PC går i dvale eller jeg slukker den, så lægger den min internet-adgang ned? Det er startet efter jeg opgraderede til Win10.

Når jeg vækker PC'en ud af dvale, så starter forbindelsen igen...
Hvis jeg lukker PC'en så skal jeg tage strømmen helt fra routeren og modemet..

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh Kim og glædelig Jul alle sammen.
Avatar billede bufli Mester
21. december 2015 - 11:11 #1
Hej

Har du en strømspareskinne sat til, som lukker for strømmen når PC'en slukker?

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede Godhelper Nybegynder
21. december 2015 - 12:28 #2
Hej Kenneth,

Nej - det har jeg ikke. Jeg frygter at det ikke er så enkelt...

Mvh Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2015 - 16:01 #3
Velkommen til.
I enhedshåndteringen under dine netkort-egenskaber-strømstyring.
Er der tjekket af her at Windows må lukke for enhederne?
Hvis der er tjektegn så prøv at fjerne det.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. december 2015 - 16:30 #4
er der wifi kort i pc? så kan den være sat til at dele det med andre (så dine enheder kører gennem pc til nettet). Prøv i givet fald at deaktivere wifi-kortet, genstarte pc, og så teste nedluk/dvale.
Avatar billede Godhelper Nybegynder
21. december 2015 - 16:54 #5
Hej alle sammen og tak for Jeres assistance.

Altsåeh - jeg har afchekket "Tillad at computerenslukker denne enhed for at spare strøm" og dét har tilsyneladende fungeret, MEN :
Dét skal da ikke have indflydelse på resten af netværket??
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2015 - 17:18 #6
Nej det burde ikke nødvendigvis ramme alle enheder, men når den prøver at logge på igen vil den jo få en ny IP adresse. Og hvis den kommer til at blive den samme som en af de andre enheder opstår der jo konflikter på netværket, og det kan så måske gøre at det lukker ned.
Men jeg er ikke super ekspert på dette område. Er bare glad når det virker :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2015 - 01:00 #7
slå ALLE former for strømstyring fRA!
også i BIOS!

og lev liver uden bøvl :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2015 - 16:43 #8
På grund af #7 lægger jeg også et svar.
Hvis #3 har løst dit problem, kan du bruge dette svar til at lukke tråden med.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2015 - 19:44 #9
Tak for point.
God jul.