Avatar billede lektortl Juniormester
21. december 2015 - 19:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søgning bliver blokeret

Når jeg fx. (Google; Crome) søger på billeder af Roberto Innocenti, kommer de første billeder fint, men jeg får hurtigt beskeden:
"Nogle resultater kan være fjernet i henhold til den europæiske databeskyttelseslov. Få flere oplysninger"
Derefter kommer der ikke flere billeder.
Irriterende.
Kan man ikke komme udenom denne blokering?
Avatar billede aphandersen Juniormester
21. december 2015 - 21:46 #1
Måske der er tale om "retten til at blive glemt", hvilket har gjort at nogle søgeresultater er blevet fjernet fra de europæiske Google-versioner. Har du prøvet at søge i Google.com?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2015 - 00:59 #2
nej, personen har rettigheder, og google blokerer ham.
Avatar billede xWeezor Juniormester
22. december 2015 - 12:55 #4
Avatar billede poko1 Ekspert
22. december 2015 - 14:16 #5
Bare brug https://www.google.dk
Jeg tror nu at problemet må ligge et andet sted når lektortl ikke får disse oplysninger!

https://www.google.dk/search?q=Roberto+Innocenti,&biw=1829&bih=885&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj80ry4xe_JAhVI3iwKHQQrAqsQsAQIGQ
Avatar billede poko1 Ekspert
30. december 2015 - 15:35 #6
Jeg vil lige Spørge kunne du kun se det på en russisk side????
Avatar billede lektortl Juniormester
30. december 2015 - 16:54 #7
Hej xWeezor,
Tak for hjælpen - det virker.
(men - hvorfor gør det det??)
Avatar billede xWeezor Juniormester
02. august 2016 - 01:34 #8
Aner det ikke tror det kunne ligge i det med EU men det virkede:-)
Avatar billede xWeezor Juniormester
02. august 2016 - 01:36 #9
For mig står der i bunden

Visse resultater er muligvis blevet fjernet i overensstemmelse med den russiske informationslov