Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
23. december 2015 - 11:24 Der er 5 kommentarer

Intet HDMI signal ved nyt Geforce (HDCP)

Hej

Jeg har bøvlet længe med dette problem, og kan ikke finde en løsning.
Jeg har et nyt geforce 960 som jeg kører igennem min Denon receiver og så videre til tvet. Men jeg kan ikke få et signal via hdmi under opstart. Først når den kommer til Windows virker dette.

Jeg har forsøgt med forskellige HDMI kabler, og der er intet problem hvis jeg kører kablet direkte fra PC til TVet.

Overstående problem er kun når jeg kører med det Geforce grafikkort. Bruger jeg Onboard eller et AMD 7790, så kører det fint igennem receiveren.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2015 - 11:50 #1
Har du tjekket du har den nyeste driver til kortet?

Har du kun tv skærm tilsluttet den pc der kører signal over tv?

Kan grafik kortet ikke køre et signal med dvi eller vga til tv samtidigt så du kan navigere i opstarten til grafik driveren er fuldt loadet i Windows, så hdmi virker?
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
23. december 2015 - 13:25 #2
Ja nyeste driver er installeret. Men jeg tror ikke det er her problemet er fordi, det er jo for den går ind i Windows at problemet er.

Det er mit almindelige tv signalet kører til, og der er ikke vga. Vga virker dog fint hvis jeg sætter en gammel pc skærm til.
Avatar billede jafar20 Nybegynder
23. december 2015 - 22:11 #3
Jeg vil mene at det er fordi at BIOS/DOS ikke kender din Denon receiver, men at windows genkender den og installere skærmen så snart at windows har mulighed for at indstille skærmen, jeg har selv haft det samme problem med mange enheder, men jeg venter bare til at windows er startet, og hvis at det ikke starter eller at jeg skal rode ved BIOS, sætter jeg bare kablet til direkte, har desværre ikke den løsning som at du leder efter, men kender til problem stillingen.
Avatar billede ellegaard87 Nybegynder
23. december 2015 - 22:57 #4
Ja det var næsten også det jeg frygtede men det er da bare mærkeligt. Men tak for input
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2015 - 00:34 #5
#3 Jeg er enig. Læste efterfølgende på nogle tråde at bios kunne være et problem. Kortene kunne sagtens virke korrekt når de kom i andre bundkort. Så det er et samspilsproblem.