Avatar billede steenaa54 Juniormester
29. december 2015 - 16:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Find kædeoversigt, igen igen

Jeg skrev dette spørgsmål i juledagene (26/12) uden reaktion. Nu giver jeg den lidt ekstra point og den fra 26/12 lader jeg stå med yderligere 30 point.....

Problemet er, at når jeg klikker på et link Outlook 2003, kommer jeg ikke til den relevante side i IE, men i stedet til en dialogboks med navnet "find kædeoversigt"

Jeg ved dette spørgsmål har været behandlet mange gange. Troede jeg havde fundet svaret her: http://www.eksperten.dk/spm/981713 idet jeg så kommer videre til https://support.microsoft.com/da-dk/kb/821692. Problemet er bare at jeg ikke har fanebladet filtyper, som fremgår af punkt 3 i løsningsforslaget fra Microsoft. Kan den findes et andet sted?
Skal lige sige at mit problem kom da jeg opgraderede Windows 7 til 10. Eventuelt i forbindelse med opgradering af bias, da det skete lige før.
Kan oplyse, at jeg har Google Chroome installeret, men det har ikke været et problem under W7.
Kan oplyse (dette har ingen andre gjort før), at når man i Outlook holder musen hen over det link, der skulle åbne siden, kommer det ofte meget lange link frem og kan læses. Før der var et problem stod der neden under linket "klik for at følge link". Den tekst står ikke mere.
Avatar billede ebea Ekspert
29. december 2015 - 16:48 #1
Har du prøvet at klikke på startmenuen, og så skrive i søgefeltet "filtyper"!
Det bringer dig listen med alle filtyper, og deres tilhørsforhold! og så prøv at se på listen om DDE ikke findes der, og hvor den er tilknyttet. Det kan måske lede dig på rette spor.
Har ikke selv Windows 10 installeret, så kan ikke efterprøve det, men det kunne være en vej.
Avatar billede ebea Ekspert
29. december 2015 - 17:12 #2
har du prøvet at gå ind i et af dine Office programmer (Excel eller word", og så gå ind i indstillinger, og i avanceret, og så et godt stykke nede af listen under generelt, at finde teksten med "Ignorer andre programmer der bruger DDE (Dynamis....), og så se hvad der er af flueben ud for den tekst.

Windows er jo en noget sammenskruet størrelse, og da dit Outlook jo er en del af det samlede Office, så kunne det være at der var en sammenhæng, som fik betydning, nu da du opgraderede til Win10.
Avatar billede steenaa54 Juniormester
30. december 2015 - 09:06 #3
Til #1: .DDE er der desværre ikke
til #2: Mit mest moderne er Word 2010. Og her findes der ikke den tekst under generelt ("ignorer osv....."). Og DDE er heller ikke nævnt andre steder under "avanceret".
Og nu har jeg tjekket en anden pc med office 2013. Her kan jeg heller ikke finde den tekst. Hvilken version af Word/Excel bruger du? Og har fundet den tekst?
Avatar billede ebea Ekspert
30. december 2015 - 09:25 #4
Jeg bruger selv Office 2010 - og der findes det.

Jeg har lagt et screendump af det her:
https://www.dropbox.com/s/97bo9jsglxsr4i0/dde.jpg?dl=0
Avatar billede steenaa54 Juniormester
30. december 2015 - 13:41 #5
Ja det er ikke de samme punkter vi har under generelt. Kan det være et fravalg i installationen?. Har nok selv styret hvad der skulle installers.
Har lige tjekket en anden version af office 2013 (på en w7 pc) og en office 365, up to date på en w10 pc. Ingen af disse har den omtalte tekst.
Hvad kan vi så finde på?
Avatar billede ebea Ekspert
30. december 2015 - 15:45 #6
Du skal kigge i din Excel! Word bruger ikke DDE, men det bruges i Excel. Og det er det som måske kan være sammenhængen i det du oplever. Ikke at problemet opleves når du bruger Excel, men det har en sammenhæng med Office pakken, og Outlook.
DDE er jo et lille stykke program som startes når en Office del er aktiv, og forhindrer at andre som skal bruge et DDE kald, kan starte dettte samtidig med at et andet er aktivt.
Og det er der jeg tror at problemet måske kan være.
Avatar billede steenaa54 Juniormester
30. december 2015 - 20:35 #7
Ja det er rigtigt. I min Excel 2010 er den. Men det er jo en Outlook 2003 jeg bruger og har derfor også Excel 2003 installeret. Det er jo nok dén Excel Outlook referer til og det kan jeg næppe ændre. I Excel 2003 jeg ikke nogetsteds kunne finde noget om DDE.
Avatar billede ebea Ekspert
30. december 2015 - 20:59 #8
Excel 2003 har også den funktion. Men den hedder noget lidt andet i den. Der skal du ind i "Indstillinger", "Generelt" og så kig efter fluebenet i "ignorer andre programmer".

Og så prøv at sætte et flueben i, hvis ikke det er gjort.
Der er et screendump her, til hvordan det ser ud:
https://www.dropbox.com/s/efvwntc7mmjzwye/dde-2003.jpg?dl=0
Avatar billede steenaa54 Juniormester
30. december 2015 - 21:46 #9
I min danske Office 2003 hedder den ikke "generelt men "standard". Har sat flueben i den, og genstartet, men det hjalp ikke, desværre.
Avatar billede ebea Ekspert
30. december 2015 - 21:56 #10
Det var et forslag, så lidt ærgeligt at du ikke fik lkøst problemet.
Men har du checket i 2010 versionen også, at fluebenet er korrekt?
Som jeg skrev i starten, så er Windows jo en noget "sammenskruet" størrelse, og der af og til, flere ting som ikke umiddelbart giver mening, men alligevel er "rodet" sammen.
Avatar billede steenaa54 Juniormester
30. december 2015 - 22:16 #11
Ja det havde jeg gjort :-( ......
Avatar billede ebea Ekspert
30. december 2015 - 22:38 #12
Ok! Jeg ved ikke hvor meget du er inde i Windows.
Men her er et program (Microsoft) som giver dig en meget detaljeret oversigt over alle kørende processer. Der er også en søgefunktion, hvor du kan søge efter kørende processer.
Se der, om DDE er indlæst. Det er nok mit sidste gæt på en løsning. Hvis DDE er indlæst, er det nok derfor at du får fejlen, da et andet program (Link i Outlook) prøver at kalde DDE igen, og ikke kan, fordi det allerede kører.

https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/processexplorer.aspx
Avatar billede kjulius Novice
31. december 2015 - 20:18 #13
Jeg så dette link: http://www.slipstick.com/outlook/links-wont-open-in-windows-10/
og tænkte om det måske var noget lign. du oplever, selv om det ikke ligner helt.

Du ku' da prøve at køre den reg import fil og få oprettet det registry entry.

Men så jeg også: http://www.tenforums.com/browsers-email/18004-locate-link-browser.html

og det ser egentlig ud til at være lige det du har gang i og er måske mere relevant.
Avatar billede steenaa54 Juniormester
01. januar 2016 - 14:25 #14
Til #12 og #13.
Det bliver lidt langhåret for mig nu. Men begge svar rummer nogle muligheder som jeg vil overveje at efterprøve. Det sidste link i 13 har ført mig til nogle spændende indlæg, men det tager tid, også da på engelsk.
Har dog lige prøvet at ændre standardbrowser til Google Chrome og også til Microsoft Edge. I samme øjeblik ændringerne var foretaget, virkede linket. Så jeg lader det lige hænge lidt her....til jeg får bedre tid
Avatar billede steenaa54 Juniormester
01. januar 2016 - 20:38 #15
Jeg har lige prøvet at læse det første link i #13. Og kørte reg import filen. Det gik lige af sig selv. Og nu virker det.
Er lidt ambivalent, for måske #12 kunne have løst det, men jeg er bare ikke klog nok til lige at gå i gang dermed.
Det jeg gjorde var meget enkelt, så det er vel #13, der skal have pointene...
Jeg vil dog gerne have at det åbner i en ny tab, forstår ikke helt hvad der skal erstattes:

Default value: "C:\​Program Files\​Internet Explorer\​IEXPLORE.EXE" %1
The Default value above will open the link in a new browser window. If you want to use a new tab in an open browser, use cmd /c start %1 instead.
Skal %1 erstattes med c start %1 .... eller hvordan skal det forstås?
Avatar billede kjulius Novice
03. januar 2016 - 16:18 #16
Jeg er ikke sikker, men jeg tror, at det er hele "sætningen", der skal erstattes.

Som jeg forstår det:

Den første kalder IE og medsender din URL som parameter. IE vil herefter åbne siden i en ny fane, hvis IE allerede kører.

Den sidste kalder end DOS commandprompt, som dog får besked på straks at køre kommandoen START med din URL som parameter. En URL er jo ikke et program, men i så tilfælde vil windows bruge samme fremgangsmåde som hvis du dobbeltklikker på et program; den vil finde det program der er tilknyttet en URL, hvilket normalt vil være en browser. Dermed vil der blive startet en ny instans af din default browser, som så vil vise siden din URL henviser til.
Avatar billede kjulius Novice
03. januar 2016 - 16:26 #17
Oy! I min forklaring er jeg vist kommet til at bytte om på virkningen (browser vindue/fane), tror jeg. :-)