Avatar billede davidchristensen Praktikant
03. januar 2016 - 21:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Script til start/stop af videoer til kunstprojekt

Hej eksperter

Jeg leder efter et script til et par af mine venner, som er i gang med at lave et online kunst-video-projekt.

Deres idé er at lave en slags video-pingpong.

Der er en html-side med to videoer ved siden af hinanden. Den første starter automatisk. Når den er slut, skal den ved siden af starte. Når den er slut, skal en ny video starte i samme 'placeholder' som den først var i - og på den måde skal de to videoer kunne starte hinanden, når de hver især slutter.

Jeg har kigget lidt rundt og har fundet noget, som kunne være en del af scriptet: http://stackoverflow.com/questions/23591893/detect-when-mobile-safari-stops-playing-a-video-because-a-second-video-starts

Det kunne være fedt, hvis mine kunstnervenner (som ikke er specielt it-kyndige) kunne tilføje nye videoer/url's til en liste i scriptet - og på den måde med tiden vil de kunne få lavet en del små videoer, som så kalder hinanden.

Er der nogen, der vil tage udfordringen op? :)

Mvh David
-
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. januar 2016 - 22:23 #1
Avatar billede davidchristensen Praktikant
03. januar 2016 - 23:23 #2
Tak, det er noget i den stil. Men der skal være to 'div's med hver sin video, som kalder hinanden.

Her er hvordan deres hjemmeside ser ud indtil videre: http://108.179.192.45/~weare572/index.htm
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. januar 2016 - 08:51 #3
Hvad så med at kigge på noget ala:

http://stackoverflow.com/questions/2741493/detect-when-an-html5-video-finishes

Hvis vi "kun" snakker 2 videoer, er det jo "bare" at lave:

pseudo kode:
video1.eventFinished:
  video2.play

video2.eventFinished:
  video1.play
Avatar billede davidchristensen Praktikant
04. januar 2016 - 13:26 #4
Hej Jakob

Ja, det er helt sikkert en god start. Tak :)

Jeg har prøvet at formulere lidt mockup-kode, som måske skulle lyde lidt sådan:

1: Start play video number 1 in div 'A'.
2: When current video stops, start playing video number(current + 1) in div 'B'.
3: When current video stops, start playing video number(current + 1) in div 'A'.
4: Goto step 2
5: When no more videos/url's on the list, start play video number 1 in div 'A' again.

Og så skal der være en liste med videoer, som måske kunne se sådan ud:

<video number="1" url="youtube.com/5jk535" />
<video number="2" url="youtube.com/89gd75" />
<video number="3" url="youtube.com/323j42" />

osv.

Som at klø sig i nakken ;)

Men, nej, der er desværre ikke nogen af os der kan programmere, så derfor ligger vi på vores blødende knæ og håber nogen kan hjælpe..

Mvh David
-
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. januar 2016 - 13:47 #5
Der findes et google iframe api, det tror jeg burde kunne løse opgaven.
Men det virker som en lidt større opgave, så jeg vil ikke være interesseret i at smide en masse timer efter opgaven. :)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
17. februar 2016 - 17:12 #6
Hej Jakob

Tak for hjælpen indtil videre.

De to kunstnere overvejer, om de vil bruge lidt penge på dig til projektet - men jeg véd ikke lige hvor langt de er nået.

Vil du være sød at smide et svar, så du kan få nogle point? :)

Mvh David
-
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2016 - 18:17 #7
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2016 - 12:02 #8
Takker for point.