Avatar billede follmann Novice
05. januar 2016 - 15:10 Der er 1 kommentar

Wifi password er "forkert"

Jeg har et netværk med 2 stk. D'Link AP. (DWL-3260AP)

Det ene AP(lokale A) er pludseligt begyndt at drille. Når jeg vil logge på det, så får jeg at vide, at wifi password (WPA2) er forkert. Går jeg hen til det andet AP (lokale B), som er sat ens op, så kommer jeg fint på.

Men nu kommer det sjove så. Hvis jeg bytter rundt på de to AP, så kan jeg ikke komme på det nye, som er sat op i lokale A.

De er sat til at finde bedste frekvens selv og Lokale A, er på kanal 1. En søgning med wifiscanner via telefon, viser ikke andre naboenheder, som bruger kanal 1.

Har kontrolleret for nyeste firmware til AP.
Har prøvet med ny kode i AP, det gav ingen forskel.
Har prøvet at fjerne kode, så vil den godt koble på.

Nogen forslag til fejlsøgning.
Avatar billede kjulius Novice
05. januar 2016 - 21:38 #1
Er på ingen måde ekspert på wifi routere, men jeg har kigget på beskrivelsen af dine routere på denne blog:

http://blog.tanaza.com/blog/bid/195475/D-Link-DWL-3260AP

Det faldt mig ind, at du muligvis ikke har konfigureret dem til at bruge WDS mode, som jeg har læst mig frem til, at du burde bruge, hvis de skal bruges sammen til at udvide et netværks virkeområde over flere lokaler.

Du kan jo prøve at ændre i Wireless Operation Mode settings og se hvad der sker.