Avatar billede esmark Praktikant
06. januar 2016 - 15:43 Der er 5 kommentarer

Beskyttelse af Netværk

Hej

Er der nogle der har en god og simpel løsning til hvordan man beskytter en række pcer med mange forskellige brugere mod addware, virus osv...

Arbejder i en klub hvor vi har 10 pcér, alle på nettet. Der sker typisk det at der kommer et hav af små programmer ind der åbner browsere i et væk, og ikke kan fjernes med de "alm" oprydningsprogrammer.

Håber nogle har en super løsning :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2016 - 15:56 #1
Er der en server der tager sig af netværket, eller hvordan er det opsat?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. januar 2016 - 16:39 #2
toolwiz time freeze

har selv brugt det et sted med pcere der havde brugere der lavede lidt af hvert online..
07. januar 2016 - 05:59 #3
Gætter på (?) at der er tale om M$ Windows ?

Opret en GÆSTEKONTO med minimalt af rettigheder ...

---

PS: Den slags "...programmer ind der åbner browsere i et væk,..." kan bedst/smartest/sikrest fjernes med

[ADWCleaner]
[Junkware Removal Tool]
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2016 - 17:50 #4
Der er også noget med at men kan tilføje en masse sider i host filen der blokerer så adgang ikke er muligt.

http://www.howtogeek.com/howto/27350/beginner-geek-how-to-edit-your-hosts-file/

http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm
Avatar billede esmark Praktikant
20. januar 2016 - 14:00 #5
Det er ganske rigtig Win maskiner... alle maskiner er enkeltstående pcer og har adgang til nettet..

-Har forsøgt lidt med gæste konto men bevirkede at nogle spil (bla. LOL ikke ville starte)

- og de gængse oprydningsprogrammer er blevet kørt (køre jævnligt) men de fjerne ikke problemet...

- Og tak for hjælpen og input indtil videre