Avatar billede micwar Mester
13. januar 2016 - 08:05 Der er 4 kommentarer

Fortryd knap

Hej
Jeg har en userform hvor man trykker på forskellige knapper, og de data bliver noteret i et Ark.
Jeg bruger denne formel(se ned)på hver knap for at gemme data, og den ruller ned uden problemer.
Men kunne godt bruge en fortryd knap, så sidste indsatte data bliver slettet.

Sheets("data").Select
  Range("A5").Select
  If Range("A5").Value = "" Then
  Range("A5").Activate
  Else
  Range("A5").CurrentRegion.Select
  ActiveCell.Offset(Selection.Rows.Count, 0).Activate
  End If

  With ActiveCell
  .Value = "Gate 1"
  .Offset(0, 1).Value = Format(Now, "dd-mmm-yy")
  .Offset(0, 2).Value = Format(Now, "HH:MM")
  .Offset(0, 3).Value = Me.medarbejder.Text
  End With
Avatar billede H_Klein Novice
10. februar 2016 - 18:15 #1
Hejsa

Jeg tror at den eneste løsning er at lave en knap hvor du kan vælge en række og slette den valgte række.

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede micwar Mester
11. februar 2016 - 12:20 #2
hej
problemet er at man ikke kan se Arket, så man ved ikke hvad der skal slettes.
Knappen skal gå en række op og slette.
Avatar billede H_Klein Novice
12. februar 2016 - 17:59 #3
Så vil jeg mene at der skal være en kode i retning af nedenstående tilknyttet til "Fortryd - knappen"

Sub Fortryd()

    'Fjerner opdateringen af skærmbillederne mens makroen kører
    Application.ScreenUpdating = False

    'Vælger det ark hvor dataene ligger
    Sheets("Arket med data").Select

    'Vælger celle(A1)
    Cells(1, 1).Select

    'Finder den nederste række
    Selection.End(xlDown).Select

    'Sletter den nederste række
    ActiveCell.EntireRow.Delete

    'Skifter tilbage til det ark hvor du kom fra
    Sheets("Det ark hvor brugeren skal stå").Select

End Sub

Ved tryk på denne knap vil makroen så åbne det ark hvor alle dataene ligger, gå til nederste række og slette denne og derefter gå til det ark du ønsker at brugeren skal se.

Jeg tillod med at lægge kommandoen ind så skærmen ikke opdateres når makroen køres så brugeren ikke ser arket med alle dataene, men den kan du jo bare fjerne hvis du ikke mener den er nødvendig.
Avatar billede micwar Mester
24. februar 2016 - 07:46 #4
Hej H_Klein

Har ferie, men glæder mig til at prøve den.
Skrives ved.