Avatar billede mtyren Nybegynder
17. januar 2016 - 13:09 Der er 7 kommentarer

Opgradering til Windows 10 - Fejl

Hej Eksperter. Jeg sidder med en "ny" pc der er installeret windows 8 pro med mediacenter på. Nu vil jeg så opgraderer til windows 10, ved at benytte det værktøj der er tilgængelig på windows hjemmesiden. Her får jeg beskeden: "Dette værktøj kan ikke opgraderer din pc" - Den skriver at værktøjet ikke understøtter den windows version jeg har. Det skal siges at jeg har gjort dette på min gamle pc helt uden problemer. Min win8 er aktiveret med en gyldig licens.

Er der nogen der har et bud på hvad fejlen skyldes? Er der andre måder at opgraderer på?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2016 - 13:27 #1
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2016 - 13:30 #2
Ps. Når du har installeret opdateringerne til 8, kan du opgradere til 8.1 i Windows store.
Avatar billede mtyren Nybegynder
17. januar 2016 - 13:48 #3
Jeg har udført alle de opdateringer der var i update, men jeg synes ikke jeg kan finde noget i Windows Store. Det er sgu lidt flovt det her! ;-) Jeg søger efter "Windows 8.1" men der kommer kun en masse apps
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2016 - 14:07 #4
Det kan jeg desværre ikke svare på her og nu. Man plejer, i Store, altid at få opgraderings tilbudet, bare man går ind
Jeg har selv 8.1 så jeg kan ikke afprøve det. Jeg ved, at brugeren 220661 lige har gjort det. Jeg prøver at sende ham en intern mail.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. januar 2016 - 14:59 #5
I Windows 8, press Windows + Q, Skriv Windows Update,
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2016 - 15:00 #6
Jeg har ikke lige opgraderet fra 8 til 8.1. Jeg har lavet en clean install af en 8.1 på en kørende 8.1 version.

Jeg hentede den version jeg skulle bruge her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8

Når den var hentet, så blev den klargjort som installations medie. Jeg valgte en dvd. Jeg gør altid det at jeg tjekker om indhold svarer til det der er downloadet. For gør det ikke det kan man risikere det ikke virker.

Så startede jeg installation, hvor jeg valgte en clean install, da jeg havde 8.1 i forvejen. Du skal dog nok vælge at opgradere vil jeg mene.
Jeg har selv en opgraderinges dvd til win 8, og der brugte jeg den koden. Heldigvis så blev min installation aktiveret med den kode. De siger jo også at Win 8.1 faktisk er en servicepack til 8.0, og derfor virker nøglen.

Ved selvfølgelig ikke om dit problem kan løses på den måde. Det har jeg ikke testet.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2016 - 15:26 #7
Men det er sikkert der du også går i stå. Virker "download værktøjet nu" her for dig?