Avatar billede webbe Nybegynder
19. januar 2016 - 07:56 Der er 6 kommentarer

Nem guide til OOP PHP

Hej eksperter

Jeg skal i gang med objektorienteret PHP, men mangler en slags "for dummies" guide til det.

Jeg har arbejdet med PHP og MySQL databaser i mange år efterhånden, men aldrig rigtigt kommet i gang med den objektorienterede del.

Det må gerne være en guide der grundigt forklarer hvad man gør og ikke mindst hvorfor, og det skal helst ende ud med at man arbejde sammen med MySQL databasen.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2016 - 10:57 #1
Hvad med noget ala dette: https://www.facebook.com/walkofftheearth/videos/10155893596885357/
Første hit på google.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2016 - 10:58 #2
Avatar billede webbe Nybegynder
19. januar 2016 - 11:09 #3
Det ser lovende ud....tak for det.

Har selv fundet en video guide på dansk jeg skal have kigget på i første omgang, men det her ser ud til at kunne løfte det når den danske guide er gennemgået.

Tak for hjælpen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2016 - 11:58 #4
Selv tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2016 - 17:29 #5
Lidt blandede kommentarer og ideer:
1) Jeg vil klart anbefale dig at blive god til procedural PHP inden du gaar igang meed OO PHP. Skriver du elendigt procedural PHP, saa ender du nemlig med at skrive elendig OO PHP.
2) Du kan proeve at finde nogle open source projekter lavet i OO PHP og se hvordan de goer tingene.
3) Du kan ogsaa proeve at lave noget OO PHP kode og oprette et spm. her og bede om kommentrarer og forslag til forbedring.
4) Generelt er OO PHP ligesom al anden programmering: man laerer bedst ved at oeve!
Avatar billede thomas Praktikant
21. januar 2016 - 00:03 #6
Jeg synes at du skal kigge på koncepterne bagom OOP inden du går igang med det i PHP. Det er det samme for i princippet alle OOP sprog.

En god start er https://en.wikipedia.org/wiki/Object-oriented_programming hvilket kigger på de grundlæggende ting.