Avatar billede t-johansen Juniormester
22. januar 2016 - 09:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IF i en echo med endnu echo

Hej, jeg støtte ind i et mindre problem i går jeg ikke kan se løsningen på.

Jeg har en en echo hvor der på et tidspunkt skal være en IF, og hvis sand, skal den echo noget html.

Jeg har lavet et eksempel som minder lidt om den kode jeg skal få til at virke.
Det kan sikkert omskrives helt anderledes, men så har jeg meget kode som skal omskrives. så er mest på udkig efter en løsning med dobbelt echo som herunder.

<?php

$ide = 1;

echo "<div>".if($ide == 1) {echo "yes";}."</div>";
echo "<div>".if($ide == 1) {echo "no";}."</div>";

?>
Avatar billede Slater Ekspert
22. januar 2016 - 10:06 #1
Ja, det kan du ikke. Indtil første semikolon er du stadig i din echo statement, så du kan ikke skrive endnu en echo.

I de fleste tilfælde vil du gøre noget i stil med:

echo 'bla bla';
if ($x == 1)
  echo 'bla bla';
echo 'bla';

Men her kan du bruge en lille shorthand der hedder en ternary.

echo '<div>' . ($ide == 1 ? 'yes' : '') . '</div>';
Avatar billede t-johansen Juniormester
22. januar 2016 - 10:27 #2
takker det virkede perfekt.

svar og du får point.
Avatar billede Slater Ekspert
22. januar 2016 - 10:47 #3
Så gerne.