Avatar billede MadsP007 Novice
22. januar 2016 - 16:44 Der er 2 kommentarer

Hjælp til makro kode. ovf formel til celle

Jeg har en makro kode som siger at den skal tage en bestemt celle og indsætte en formel. Men jeg har det problem at jeg ikke kan få den til at gøre det med alle mine formler:

Har koden her som virker. Den overføre formlen til cellen.

tmpWb.Worksheets("Udgifter").Range("A71").Value = "=UsdEnIkkeNul(0)"

Så har jeg den her kode, som ikke virker, og skal gøre det samme som den første.

tmpWb.Worksheets("Udgifter").Range("K70").Value = "=UsdRgnKto(12310;UsdKto;K$2)"

Nogen som kan sige mig hvad der går galt med den sidste kode?

Mvh
Mads
Avatar billede Sitestory Mester
22. januar 2016 - 16:55 #1
Brug "Formula" i stedet for "Value".
Avatar billede MadsP007 Novice
22. januar 2016 - 18:11 #2
Jeg har sat Formula i stedet for value.

den første kode linje virker som den skal. Den overføre formlen som den skal og formlen virker

(
tmpWb.Worksheets("Udgifter").Range("A71").Formula = "=UsdEnIkkeNul(0)" )

Men den anden formel, den skriver ingen ting i cellen.

tmpWb.Worksheets("Udgifter").Range("K70").Formula = "=UsdRgnKto(12310;UsdKto;K$2)"

Men hvis jeg fjerner = i formlen ( = "=UsdRgnKto(12310;UsdKto;K$2)" )

så koden ser sådan her ud

tmpWb.Worksheets("Udgifter").Range("K70").Formula = "UsdRgnKto(12310;UsdKto;K$2)" )

Så skriver den teksten i cellen, men da der ikke er = i formlen, så virker den ikke som en formel.