Avatar billede LiselotteA Nybegynder
28. januar 2016 - 19:47 Der er 5 kommentarer

Flytning af blog til One.com - har skabt problemer?

Hej,

Jeg har kastet mig ud i noget, som jeg ikke aner noget som helst om...

Jeg havde førhen en blog hos bloggersdelight.dk men har nu valgt at tage styringen selv og har derfor i dag købt webhotel hos one.com. Jeg har i morges været igang med at flytte mit domæne hos DK-Hostmaster og har fået bekræftelse fra one.com om at domænet er på vej.

Jeg har hos Bloggers Delight eksporteret min blog i en XML fil, som skulle være klar til at importere hos One i deres 1-klik-Wordpress installation.

Jeg har tidligere i dag forsøgt at importere XML filen, dette kunne ikke lade sig gøre - jeg fik hvertfald bare en hvid skærm, hvor der ikke skete mere?
Nu har jeg forsøgt at logge ind igen, for at prøve igen men får mit gamle kontrolpanel fra bloggersdelight, når jeg logger ind via One.com og kan derfor ikke importere min blog fil.

Er det fordi domænet osv. ikke er flytte over, eller har jeg gjort noget helt forkert?

Håber der er en der kan hjælpe :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2016 - 20:19 #1
Hej.

  Jeg synes umiddelbart det lyder lidt forsimplet, om du skulle kunne migrere et WordPress site blot ved at dumpe en XML-fil. Det plejer at ende med en SQL-eksport og en mængde filer til selve WordPress'en.
  Så mit første bud vil være, at du mangler en masse?

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede LiselotteA Nybegynder
28. januar 2016 - 20:26 #2
Hej igen,

Jeg har fået filen af Bloggers Delights support og de siger filen indeholder alt hvad jeg skal bruge?

FIlen indeholder mine blog indlæg, billeder, kategorier og tags.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2016 - 20:46 #3
Det virker usandsynligt, omend ikke umuligt; XML er bestemt ikke egnet til indlejring af billeder og andet binært indhold.
Så må din XML-fil være forholdsvist stor? Ved du hvilket værktøj, der er brugt til at lave den backup med?

Husk lige, at "Svar" kun er til pointgivning - alt andet indtil da er "Kommentar".
Avatar billede LiselotteA Nybegynder
28. januar 2016 - 21:04 #4
Hov, mange tak :)

Min XML fil fylder 33,7 MB

Det der har stået på min gamle blog hos bloggersdelight var
"Eksporter
Når du klikker på knappen nedenfor, vil WordPress lave en XML-fil, du kan gemme på din computer.

Dette format, som vi kalder WordPress eXtended RSS eller WXR, vil indeholde dine indlæg, sider, kommentarer, egne felter, kategorier og tags.

Når du har gemt den downloadede fil, kan du bruge Import-funktionen i en WordPress-installation til at importere indholdet fra dette websted."
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2016 - 21:17 #5
34MB lyder også voldsomt i forhold til en lige-ud-af-kassen WordPress. Der plejer at være en max upoad size på 2MB som skal rettes til i din PHP config.
Den brokker sig slet ikke når du prøver at importere den?