Avatar billede MissStiss Nybegynder
12. februar 2016 - 18:28 Der er 3 kommentarer

Hjælp til ruby

Hej jeg står med et problem og ville høre om nogle kan hjælpe mig?
Jeg skal programmere i Ruby hvor jeg skal programmere et program omkring en raket. Jeg har nogle retnings linjer programmet skal indholde.

1: Simulatoren skal kunne holde styr på de tryk i tanke og kammeret som
samt staten (startet / stoppet).

2:Implementeringen skal bruge objekter til at modellere tanke , kammer og sequencer

3: Det tidsstempel, tanken pres og ventil stater skal trykkes til konsollen og gemmes
i en fil , for hver gang tids tjek.

4: Programmet skal være i stand til at udføre forskellige begivenheder . En hændelse kan f.eks have
følgende egenskaber :
En tidsstempel . Dette kunne være -5s og når sequencer når -5s begivenheden er
udført.
o Hvad gør . Dette kunne være "sæt af brændstoftanken Pressure til 5 Bar" kodet i rubin. Så
når begivenheden er udført i sequenceren sequenceren kalder en metode i tanken
objekt, der sætter tryk til 5 bar.

5: Når motoren simulation kører sequencer automatisk regulerer
tank- og kammer tryk ned med 10% pr tid intival .
Der er en 10 % usikkerhed til reguleringen af ​​tanken pres , og du er nødt til gennemføre denne i ruby program.

6:Hvis trykforskellen mellem de to tanke er mere end 10 % af beholderens
tryk , under en 3 sekunders interval vil motoren eksplodere-
Simulatoren skal overvåge trykket i tankene og viser en advarsel. brugeren skal kunne afbryde simulering hvis der opstår en fejl .
Det skal være muligt at trykke på en tast på tastaturet for at forårsager simulering til at stoppe ved
ethvert punkt uden at miste data indsamlet indtil dette punkt.

Håber der er nogle der kan hjælpe med at komme med et foreslag til hvordan man løser dette, da jeg er helt på bar bund.

MVN

Kiki
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2016 - 16:53 #1
Hvor meget programmerings erfaring har du? Og hvor meget Ruby erfaring har du?
Avatar billede MissStiss Nybegynder
13. februar 2016 - 17:03 #2
Jeg har ikke så meget, desværre.. stadig meget nybegynder...
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2016 - 22:08 #3
Saa synes jeg godt nok at det lyder som en meget svaer opgave.