Avatar billede benneharli Juniormester
15. februar 2016 - 15:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre assembly reference i runtime

For at lette distribution of min exe fil, har jeg indlæst en ekstra dll fil som resource i min exe fil, og skriver denne dll fil til temp når programmer starter.

Mit problem er, at den reference jeg laver til dll filen i VS jo skal ændres dynamisk så min exe fil nu ser på dll filen i temp mappen i stedet for den dll fil den forventer skal ligge i samme mappe som exe filen.

Håber spørgsmålet er nogenlunde tydeligt.

Anyone?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2016 - 15:35 #1
Du kan loade assemblies dynamisk og instantiere type derfra.
Avatar billede benneharli Juniormester
15. februar 2016 - 15:51 #2
Lille eksempel?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2016 - 17:15 #3
Dim o As IFoobar = CType([Assembly].LoadFrom("foobar.dll").CreateInstance("Foobar"), IFoobar)
Avatar billede benneharli Juniormester
16. februar 2016 - 00:59 #4
Jeg prøvede med følgende, og kan se assembly loader korrekt, men får stadig reference fejl...

Prøver at se om jeg kan få noget ud af dit.

Dim ass As Assembly = Assembly.LoadFrom(tmpPath & "\Independentsoft.IO.StructuredStorage.dll")
Avatar billede benneharli Juniormester
16. februar 2016 - 01:06 #5
Nu gør jeg fx  sådan her... hvordan kan jeg så tilgå metoder?

Dim cFile As Independentsoft.IO.StructuredStorage.CompoundFile = CType([Assembly].LoadFrom(tmpPath & "\Independentsoft.IO.StructuredStorage.dll").CreateInstance("CompoundFile"), Independentsoft.IO.StructuredStorage.CompoundFile)
Avatar billede benneharli Juniormester
16. februar 2016 - 01:43 #6
Ser ud til method 3 fra denne artikel løste det

https://support.microsoft.com/en-us/kb/837908
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2016 - 04:27 #7
re #5)

Helt normalt:

cFile.Metode()
Avatar billede benneharli Juniormester
16. februar 2016 - 08:29 #8
Det prøvede jeg også, men fik compile fejl.

Men at resolve i load efter at have skrevet dll filen til temp virkede :-)