Avatar billede johandysatan Novice
18. februar 2016 - 09:57 Der er 3 kommentarer

Link til ark/navngivet område i Excel fra Sharepoint

Hej

Jeg har en statistikside på vores Sharepoint 2013 Intranet hvor jeg præsenterer grafer m.m. via Excel Web App.
For at gøre det mere brugervenligt og samtidigt holde administrationsarbejdet nede, vil jeg gerne kunne linke direkte til en Excel fane eller navngivet område fra Sharepoint - og vel at mærke stadig benytte Excel Web App funktionaliteten.

Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak.
19. februar 2016 - 10:26 #1
Hej

På din Sharepoint-side kan du linke direkte til en fane, en graf eller andet navngivent område ved at:
1) Vælg rediger til din webdel
2) Projektmappen er dit Excel Online Ark
3) Navngivent element er din fane eller andet navngivent område.

Hvis du vælger Værktøjslinje type = ingen
og Chrometype = Ingen (under udseende)
så får du kun vist dine Excel-data.

Såvidt jeg kan se kan du ikke navngive et område eller graf i Excel Online, der skal du åbne i Excel på PC.
Du kan navngive fanen ved at dobbeltklikke på det også i Excel Online.

Håber det hjælper dig videre

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede johandysatan Novice
19. februar 2016 - 14:35 #2
Jeg er ikke helt med.

På nuværende tidspunkt linker jeg direkte til et Excel-ark, og ved at
tilføje:  ?web=1  åbnes det i Web App'en (fx. /statistikker/Documents/regnskab.xlsx?web=1)

Graferne er altså ikke integreret med intranet-side, men åbnes blot herfra. Er det et problem at gøre det på den måde?
Jeg har nemlig ikke fuld adgang til intranet-funktionaliteten, så jo mindre avanceret jeg kan gøre det desto bedre :-)
21. februar 2016 - 17:22 #3
hej igen
Jeg gik ud fra at du brugte en web-del. Bruger du et link?

Der er nok en paramenter til arket på samme måde som Web=1 er en parameteren til Excel Online, men jeg har ikke mulighed for at lede efter den lige nu.

mvh

Birthe Lauridsen