Avatar billede koppelgaard Praktikant
21. februar 2016 - 10:56 Der er 7 kommentarer

Bredde af hjemmeside

Jeg er ved at lægge sidste hånd på en min første hjemmeside udviklet i visual studio express for web.
Jeg bøvler med en af siderne på hjemmesiden. Jeg har 3 kolonner  - 2 tekst kolonner og 1 tom i midten og derefter endnu 1 tekst kolonne.
Jeg vil gerne gøre den ene kolonne bredere, men når jeg gør det bliver den anden tekstkolonne smallere.
Så jeg kan regne ud, at jeg et eller andet sted på hjemmesiden, har sat den maximale bredde af hjemmesiden. Hvor kan det mon være? Er der nogen der ved det ?

<h1 class="auto-style5">Behandlinger</h1>
    <div style="color: black">
        <table>
            <tr>
                <td style="vertical-align: top" class="auto-style4">

                    <u>VARIGHED </u>
                    <br />
                    En god behandling kræver at du får stillet den rette diagnose. Derfor skal du regne med at den første behandling tager omkring halvanden time.
                    Efterfølgende behandlinger tager ca. 45 minutter.
                <br />
                    <u>DIANOSE </u>
                    <br />
                    Jeg stiller diagnose dels ved se på tunge, mærke puls dels ved at stille en række spørgsmål om dine symptomer.
                    <br />
                    <u>TAVSHESHEDPLIGT</u>
                    <br />
                    Jeg har selvfølgelig tavshedspligt.<br />
                    <br />
                    <u>FLERE BEHANDLINGSMETODER</u><br />
                    Akupunktur er kun en at de behandlingsmetoder, der knytter sig til Traditionel Kinesisk Medicin.
                        Ud over akupunktur bruger jeg ind imellem Cupping og Gua sha i behandlingen.&nbsp;
                    <br />
                    Både Cupping og Gua Sha bruger jeg
                    <br />
                    ved behandling af smerter i bevægeapparatet
                    <br />
                    eksempelsvis ryg og nakke, mavepine eller ved forstoppelse.
                    <br />
                </td>
                <td style="vertical-align: top" class="auto-style3"></td>
                <td style="vertical-align: top" class="auto-style6">
                                <u>HVOR MANGE BEHANDLINGER </u>
                                <br />
                                Et typisk behandlingsforløb starter op med flere behandling kort efter hinanden. Herefter bliver tidsintervallet mellem behandlingerne gradvist længere.
                <br />
                                Du kan selv være med til at hjælpe akupunkturens virkning ved at lave ændringer i kost eller livsstil, da der her man hyppigst skal søge de årsager, der skyld i problemets opståen
                    <br />

                                <asp:Image ID="Image2" runat="server"
                                    ImageUrl="~/Images/Copping_1.jpg" BorderStyle="Ridge"
                                    AlternateText="Cupping" Width="300px" />
                                <br />
                                <i>Cupping</i>
                                <br />
                                <asp:Image ID="Image3" runat="server"
                                    ImageUrl="~/Images/Gua sha_1.jpg" BorderStyle="Ridge"
                                    AlternateText="Gui sha" Width="300px" />
                                <br />
                    <i>Gui sha</i> </td>

            </tr>
        </table>
Avatar billede softspot Forsker
21. februar 2016 - 11:16 #1
Det er svært at sige ud fra det du har vist her. Den information findes nok i dit stylesheet. Har du sådan et?

Normalt vil en div fylde 100% af bredden og en table fylder det der er nødvendigt (iflg. indholdet i tabellen), men uden at vide, hvad der ellers er på din side, er det svært at vurdere, hvor problemet opstår. Kan du linke til siden? Det giver den komplette sandhed om hvad du bokser med, i stedet for at du viser flere fragmenter af dit site her, som vi så kan sidde og gætte ud fra... :-)
Avatar billede koppelgaard Praktikant
21. februar 2016 - 14:35 #2
Her er linket.
Det er under "behandlinger", jeg bl.a. har problemer

http://www.mediafire.com/download/i13v03yjv83vpk5/WebApplication_med_hvid_dame.zip
Avatar billede softspot Forsker
21. februar 2016 - 15:16 #3
Har du ikke et offentligt tilgængeligt site (url) du kan linke til i stedet? Så slipper jeg for at skulle hente alt koden og sætte et site op, så jeg kan se hvordan det ser ud, når det kører på en server... :-)
Avatar billede koppelgaard Praktikant
21. februar 2016 - 15:38 #4
Hjemmesiden er ikke klar til at bliver offentliggjort endnu.
Måske bliver vi klar til næste weekenden - der er formuleringer, der skal rettes. Kan du hænge på til næste weekend?
Avatar billede softspot Forsker
21. februar 2016 - 16:49 #5
Jo, det kan jeg nok, men kan du ikke bare lægge den på et domæne, som ikke lige er det endelige domæne (f.eks. et subdomæne á la test.<ditdomæne>.dk...?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
22. februar 2016 - 09:29 #6
Har du prøvet at ligge følgende ind i din tomme celle i midten?
&nbsp;

Har erfaret nogle browsere laver ged i den når en celle er tom. Men ved at sætte et mellemrum ind kan det løse problemet.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
22. februar 2016 - 09:43 #7
Anden mulighed kunne være
<div style="width: 300px; float: left;">Kolonne 1</div>
<div style="width: 30px; float: left;">&nbsp;</div>
<div style="width: calc(100% - 330px); float: left;">Kolonne 3</div>

Der vil de første 2 kolonner altid være den brede. Og den sidste tilpasser sig automatisk resten af breden som er tilbage.

Håber det kunne være løsning.