Avatar billede Flexer3480 Nybegynder
22. februar 2016 - 20:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lan og trådløs på samme tid

Hej eksperter :)

Jeg skal se om i måske kan hjælpe mig lidt her.

Jeg skal kunne stille min pc ved en central og sætte LAN stik i for at aflæse forskellige alarmpunkter rundt om i en bygning, samtidigt skal jeg kunne koble pc'en op til at være på nettet trådløst så jeg via min tablet kan se hvad der sker på pc'ens skærm via teamwiever.

Kan dette lade sig gøre ?

Mit problem er at pc'en slår det trådløse fra når jeg sætter lan stikket i !!!
Avatar billede Wally73 Mester
23. februar 2016 - 00:35 #1
Du skal nok ind og kigge på opsætningerne af dine netkort, da det nok er en indstilling, der er specifik for netop din computer.
Hop ind under netværksindstillinger og klik på konfigurer netkort øverst på siden og se hvad du kan finde.

Husk at når du får det op at køre, så LAN'et konfigureres manuelt og uden gateway.

Spørgsmålet er så om det ikke er muligt at gå på maskinen via det kablede netværk også.
Er der ikke internetforbindelse på det kablede netværk overhovedet?
Avatar billede Flexer3480 Nybegynder
23. februar 2016 - 12:17 #2
Har løst problemet, du har selvfølgelig ret, jeg kobler bare både central og bærbar på nettet via samme router, derefter tilgår jeg den bærbare via teamwiever.

Ja man kan hurtigt blive forvirret i de sene aftentimer :D

smider du et svar, så smider jeg point efter dig :)
Avatar billede Wally73 Mester
23. februar 2016 - 14:25 #3
Godt at høre og kender det med de sene aftentimer omkring kl. 05:00. :)
Avatar billede Flexer3480 Nybegynder
23. februar 2016 - 19:41 #4
Smid en kommentar som svar, så sender jeg point
Avatar billede Wally73 Mester
24. februar 2016 - 01:41 #5
Er ikke interesseret i point, så behold dem bare selv. :)
Avatar billede Flexer3480 Nybegynder
24. februar 2016 - 05:56 #6
Ok.