Avatar billede groenaert Novice
23. februar 2016 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel Tælle forkellige antal cifre fra højre

Jeg bruger denne formel =VENSTRE(J31;2)& "."& HØJRE(J31;4) til at tælle og indsætte et punktum efter andet ciffer fra venstre, og før det fjerde ciffer fra højre. Jeg kan dog ikke lige gennemskue hvordan formlen skal se ud, hvis der f.eks. kun er ét, to eller tre cifre til højre for punktummet.
Nogen der har et bud?

Venlig hilsen

Grønært
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. februar 2016 - 14:42 #1
Er det sådan?

=HVIS(LÆNGDE(J31)<6;VENSTRE(J31;2)& "."&MIDT(J31;3;LÆNGDE(J31));VENSTRE(J31;2)& "."& HØJRE(J31;4))
Avatar billede groenaert Novice
23. februar 2016 - 15:08 #2
Yes.... Det virker præcist som det skal. Læg et svar for point :-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. februar 2016 - 15:24 #3
OK.

Jeg ved ikke om det kan forekomme, at der kun er en eller to cifre. I så fald vil den også her sætte et punktum efter det første/andet ciffer. Hvis punktummet ikke skal være der i den situation kan du rette formlen til:

=HVIS(LÆNGDE(J31)<6;VENSTRE(J31;2)& HVIS(LÆNGDE(J31)<=2;"";".")&MIDT(J31;3;LÆNGDE(J31));VENSTRE(J31;2)& "."& HØJRE(J31;4))
Avatar billede groenaert Novice
23. februar 2016 - 15:48 #4
Takker mange gange for den ekstra info. Det gør det hele perfekt :-)